Signere utgiftsrefusjon utfylt av reiseassistent

Slik kan du signere utgiftsrefusjon utfylt av reiseassistent i selvbetjeningsportalen.

For å signere en utgiftsrefusjon utfylt av reiseassistent på vegne av deg kan du velge mellom å signere reiseregningen fra flisen «Min innkurv» eller «Registrer reiseregning».

Skjermbilde med en rød firkant rundt "Min innkurv".

For å åpne utgiftsrefusjonen fra flisen «Min innkurv», klikk på «Min innkurv».

Skjermbilde med en rød firkant rundt "Åpne oppgave".

Tittelen på utgiftsrefusjonen vil være «Til signering utgiftsrefusjon nr. xxx». Velg den aktuelle utgiftsrefusjonen og klikk på «Åpne oppgave» som du finner nederst til høyre i bildet.

Skjermbilde av reise med to bokser for "Registrer reiseregning" og "Registrer utgiftsrefusjon".

For å åpne utgiftsrefusjonen fra flisen «Registrer utgiftsrefusjon», klikk på «Registrer utgiftsrefusjon».

Skjermbilde av reiseassistent for utgiftsrefusjon med en rød firkant rundt "Til signering".

Status på utgiftsrefusjonen vil være «Til signering». Dersom reiseassistenten har sendt en intern melding vil du få opp meldingen ved å klikke på den aktuelle utgiftsrefusjonen.

Har du behov for å redigere utgiftsrefusjonen kan du klikke på «Rediger» og deretter følge brukerveiledning for å registrere utgiftsrefusjon fra trinn 1 til trinn 4.

Skjermbilde av reiseassistent for utgiftsrefusjon med tidsrom og kostnadsfordeling.
Skjermbilde av reiseassistent med to ulike knapper "Send til assistent" og "Send til godkjenner".

Ved innsending vil du få opp to valgmuligheter: «Send til assistent» og «Send til godkjenner». Ønsker du å sende reiseregningen til reiseassistent, klikker du på «Send til assistent».

Skjermbilde av intern melding i reiseassistent med en rød firkant rundt "Send inn".

Du vil få opp en meldingsboks hvor du kan skrive en intern melding til reiseassistent. Legg inn eventuell melding og trykk på «Send inn».

Ønsker du å sende utgiftsrefusjonen direkte til godkjenning, klikk på «Send til godkjenner». Bekreft videre ved å klikke på «Send inn».

Oppdatert: 5. oktober 2021

Kontakt

Kundesenter for lønn

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.