Standardrapporter i DFØ HR

Les om rapportene innenfor områdene rekruttering (jobbrekvisisjoner og søknader) og HR-kjerne.

Rapportene er markert med etiketter med «STD_rapporter» i tillegg til etikett som indikerer fagområde.

Disse rapportene skal ikke DFØs kunder endre på. Blir de endret kan ikke vi yte brukerstøtte på disse.

Brukerstøtte omfatter svar på spørsmål knyttet til beregninger gjort i de ulike rapportene og hvilke data den enkelte rapporten bygger på. Vil du bruke standardrapportene som utgangspunkt for egne rapporter kan du ta en kopi av rapporten ved å velge duplikat i menyen.

Deretter kan du gi nytt navn til kopien og legge til eventuelle endringer etter behov. DFØ yter ikke brukerstøtte på skreddersøm eller kundespesifikke rapporter. Les om hvordan du oppretter rapporter i DFØ HR.

Rekruttering - jobbrekvisisjoner

Rekrutteringsrapportene er delt inn i to seksjoner – jobbrekvisisjon og søknad - med hver sin tilhørende hovedrapport (datauttrekk) og et instrumentbord med tilhørende ruter.

Std_Datauttrekk jobbrekvisisjoner

Datauttrekket (Std_Datauttrekk jobbrekvisisjoner) viser alle jobbrekvisisjoner som er opprettet. Antall søkere per rekvisisjon vises via "Jobbkrav-ID(2)".

Uttrekket inneholder de fleste opplysninger som finnes på selve jobbrekvisisjonen som rekvisisjonsdetaljer, stillingsannonsedetaljer, organisasjonsdetaljer, rekrutterende leder og rådgiver, datoer og status på rekvisisjonene.

Skjermbilde fra DFØ HR

Std_Jobbrekvisisjoner

Std_ Jobbrekvisisjoner er et instrumentbord som visualiserer de ulike tilknyttede ruterapportene.

Skjermbilde fra DFØ HR


Merk at ved å klikke på rapporten får du opp en tabell som viser hva tallene i rapporten bygger på.

Skjermbilde fra DFØ HR

Std_Jobbrekvisisjoner viser følgende nøkkeltall:

Std_Antall jobbrekvisisjoner fordelt på status
Antall distinkte jobbrekvisisjoner med tilhørende status.
Datofilter = opprettelsesdato via instrumentbord

Std_Antall jobbrekvisisjoner fordelt på rekrutteringsrådgivere
Antall distinkte jobbrekvisisjoner fordelt på rek.rådgivere.
Datofilter = opprettelsesdato via instrumentbord

Rekruttering - søknader

Std_Datauttrekk søkere

Std_Datauttrekk søkere er en tabellrapport som viser søker på godkjente og lukkede rekvisisjoner. Søkerne er knyttet til spesifikke jobbrekvisisjoner. Inneholder opplysninger om søkerne som positiv særbehandling, kjønn og hvor de fikk vite om stillingen. Denne tabellen kan lastes ned som CSV, Excel, PDF eller PPT og bearbeides videre lokalt, ved behov.

Følgende kolonner er tilgjengelige i rapporten: Jobbkrav-ID, Ekstern tittel, Godkjent den, Lukkingsdato, Status, rekvisisjonsstatus, Kandidat-ID, Kjønn, Er intern, Hull i CV-en?, Funksjonsnedsettelse?, Innvandrerbakgrunn?, Har du fortrinnsrett til ansettelse i staten?, Fortrinnsrett må dokumenteres. Se eget felt, Har du grunnlag for å bli unntatt offentlighet?, Hvordan fikk du vite om denne stillingen?, Søknadsstatusetikett, Arbeidsavtale, Stillingstype, Organisasjonsnivå 2, Organisasjonsnivå 3, Organisasjonsenhet, Lokasjon, Søknadsstatus og Søknadsstatus lokalisert.

Skjermbilde fra DFØ HR

Std_Søknader og positiv særbehandling

Std_Søknader og positiv særbehandling er et instrumentbord som visualiserer de ulike tilknyttede ruterapportene.

Skjermbilde fra DFØ HR

Merk at du også her kan klikke i visualiseringene for å få opp tabellene grafene er bygget på.

Skjermbilde fra DFØ HR

Du får også mulighet til å laste ned tabellen ved å klikke på nedlastingssymbolet oppe i høyre hjørne på tabellen. Rapporten som angir «søknader» teller antall søknader med eksempelvis hull i CVen, og ikke antall søkere med hull i CVen.

Oversikt over nøkkeltall:

Std_Antall søknader med hull i CV
Datoutvalg = Søknadsdato via instrumentbord
Hull i cv = Ja
Inkluderer status = Trukket

Std_Antall tilsatte med hull i CV
Datoutvalg = Søknadsdato via instrumentbord
Hull i CV = Ja
Søknadsstatusetikett = Klar til å ansette + Ansatt

Std_Antall søknader med funksjonsnedsettelse
Datoutvalg = Søknadsdato via instrumentbord
Funksjonsnedsettelse = Ja
Inkluderer status = Trukket

Std_Antall tilsatte med funksjonsnedsettelse
Datoutvalg = Søknadsdato via instrumentbord
Funksjonsnedsettelse = Ja
Søknadsstatusetikett = Klar til ansettelse + Ansatt

Std_Antall søknader med innvandrerbakgrunn
Datoutvalg = Søknadsdato via instrumentbord
Innvandrerbakgrunn = Ja
Inkluderer status = Trukket

Std_Antall tilsatte med innvandrerbakgrunn
Datoutvalg = søknadsdato via instrumentbord
Innvandrerbakgrunn = Ja
Søknadsstatusetikett = Klar til å ansette + Ansatt

Std_Antall søknader fordelt på kjønn
Datofilter = søknadsdato via instrumentbord
Jobbrek status = åpne + lukket
Inkluderer status = trukket
Drill down-tabell inkluderer jobbrek uten tilhørende søknader; disse telles ikke inn i diagrammet
Viser også interne søkere

Std_Antall tilsatte søkere fordelt på kjønn
Datofilter = søknadsdato via instrumentbord
Jobbrek status = åpne + lukket
Søknadsstatusetikett = Klar til å ansette + Ansatt
Viser også interne søkere
Søkere = Søknader

Medarbeiderutvikling

Std_Status medarbeidersamtaler 

Std_Status medarbeidersamtaler viser status på aktive medarbeidersamtaleskjema. Her kan du se alle skjema, hvem som har fullført hvilke trinn samt hvem arbeidsflyten ligger hos.

Bildet viser status medarbeidersamtaler.
Status medarbeidersamtaler.

Du får opp status presentert i et diagram og har mulighet til å holde musepekeren over hvert enkelt stykke i diagrammet for å se informasjon om skjema som befinner seg i det steget. Ved å klikke på et av stegene i diagrammet, vises en detaljert oversikt med informasjon om blant annet status, forfallsdato for skjema, medarbeiders navn og leders navn.  

  • Klikk på «Velg alle» øverst til høyre for å få tabellvisning over alle skjema og status.  
  • Klikk på pilen nederst til høyre for å eksportere tabellen til Excel- eller CSV-fil.  

Std_Status prøvetidssamtaler 

Std_Status prøvetidssamtaler viser status på aktive prøvetidssamtaleskjema. Her kan du se alle skjema, hvem som har fullført hvilke trinn samt hvem arbeidsflyten ligger hos på det aktuelle tidspunktet.  

Denne rapporten har samme funksjonalitet og muligheter som «Std_Status medarbeidersamtaler». Se beskrivelse og bilde over for mer informasjon om innhold og eksportering.  

HR kjerne-rapporter

Vi har opprettet fem ulike standardrapporter for HR-kjerne. Alle er lerretrapporter og kan lastes ned som Excel, PDF, PPT og Word.

Std_Arbeidsflyt

Denne rapporten lar deg filtrere på datointervall og henter ut data på ventende arbeidsflytforespørsler. Her kan du blant annet se hvem som har startet arbeidsflyten, hvem arbeidsflyten gjelder og hvem arbeidsflyten ligger hos.

Std_Feil i datareplikering

Rapporten Std_Feil i datareplikering kan brukes for å kontrollere om det er data som ikke har blitt overført fra DFØ HR til SAP. Her vil du blant annet kunne finne informasjon om overføringen var vellykket eller ikke, et meldingsfelt som gir en beskrivelse av en eventuell feilmelding, samt dato og klokkeslett for overføringen.

Std_Utlånte gjenstander

Denne rapporten viser en oversikt over hvilke utlånte gjenstander som er registrert på de ansatte. Rapporten henter informasjon fra feltet Lånte gjenstander som ligger på personprofilen.

Std_Utvidet overtid

Hvis du ønsker å hente ut en oversikt over hvilke ansatte det har blitt registrert en avtale om utvidet overtid på kan du bruke rapporten Std_Utvidet overtid. Rapporten gir informasjon om hvilke perioder det gjelder, om det har blitt en begrunnelse, samt hvilke avtaler som har blitt inngått.

Std_Rolleoversikt begrenset

Rapporten Std_Rolleoversikt henter ut informasjon om hvilken rolle de ansatte i virksomheten har.

Oppdatert: 14. januar 2023

Kontakt

Kundesenter for lønn

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.