Det er besluttet oppgradering til Unit4 ERP M7.11. Oppgraderingen er planlagt utført i månedsskiftet august/september.
Vår prosedyre er at vi oppgraderer systemet før vi lanserer ny funksjonalitet. Dersom det blir aktuelt å implementere ny funksjonalitet vil dere få varsel om dette.
Hvorfor oppgraderer vi?
Det er viktig at regnskapssystemet blir oppgradert regelmessig. Dette for at løsningen skal være sikker og for at vi skal kunne få support fra vår leverandør. I tillegg gir nye versjoner grunnlag for at systemet ivaretar regelverksendringer. I nye versjoner blir feil fra tidligere oppgraderinger rettet. Selv om du som bruker ikke opplever funksjonelle endringer, er det viktige rettinger for DFØ som systemforvalter.
Endringer etter oppgradering
Disse endringene blir synlige etter oppgraderingen.
Prosjektregisteret
Det er avdekket at det etter oppgradering kommer en informasjonsmelding om at obligatoriske relasjoner på arbeidsordre mangler i prosjektfanen ved lagring.
Om du bruker prosjektregisteret vil du oppleve at denne meldingen dukker opp selv om registreringen er riktig. Meldingen forhindrer ikke lagring i skjermbildet.
Unit4 jobber med å rette denne feilen.
Inngående faktura
Feilen i oppgavebehandling knyttet til at vedlegg forsvinner når det sendes til neste oppgave, er fortsatt ikke løst. Men du vil oppleve en forbedring i skjermbildene «godkjenning av leverandørfaktura» og «godkjenning av innkjøpsfaktura».
I skjermbildene «godkjenning av leverandørfaktura» og «godkjenning av innkjøpsfaktura» vil betalingsinformasjon fra leverandør ligge tilgjengelig i skjermbildet.
Innkjøp
Feilen brukere har opplevd med at skjermbildet låser seg ved bruk av innkjøpsmodulen fra menypunktet «Din ansettelse», blir rettet i forbindelse med oppgraderingen.