Sletting av varsler om purring i Selvbetjeningsportalen

På grunn av treghet knyttet til et høyt antall purringer under Varsler-flisen i Selvbetjeningsportalen, skal vi nå tilby en løsning hvor disse purringene kan slettes etter 10 dager.

Dagens utfordringer

Vi har sett at det er en utfordringer med lang lastetid for Varsler-flisen i Selvbetjeningsportalen på grunn av at noen brukere har veldig mange varsler som må lastes inn.

Hvem gjelder det

De som er mest berørt og som ofte kan ha et høyt antall av slike purringer er godkjenner 1 og ledere i større virksomheter, som mottar og behandler store mengder oppgaver. Mindre kunder vil mest sannsynlig ikke oppleve dette som noe utbredt problem.

Beskrivelse av varsel

Varslene vi viser til er kun de som oppstår i Selvbetjeningsportalen under flisen «Varsler». Dette gjelder IKKE e-postvarsler.

Når en arbeidsoppgave har ligget 5 dager i innkurven til saksbehandler uten at saksbehandler har vært inne på oppgaven, vil en purring dukke opp under «Varsler» i Selvbetjeningsportalen. Dette skjer altså bare der saksbehandler ikke har åpnet arbeidsoppgaven.

Når en arbeidsoppgave har ligget 10 dager i innkurven til en saksbehandler, får leder til saksbehandleren en purring.

""
DFØ
Bilde av varsler i Selvbetjeningsportalen.

Ny løsning

I dagens løsning går det en jobb som sletter purringer som er eldre enn 2 år, men vi ser nå at dette ikke er hyppig nok og tilbyr derfor vårer kunder å slette purringer etter 10 dager. Det er viktig å presisere at ingen oppgaver slettes, kun purringer knyttet til oppgaven.

Hvis dere ønsker å benytte dere av muligheten for sletting av purringer etter 10 dager, vil det gjelde alle ansatte i et firma og alle purringer som er eldre enn 10 dager. Det vil settes opp en slettejobb i systemet som går hver kveld. Jobben settes opp per kunde/virksomhet.

Hvordan bestille løsningen?

Løsningen bestilles ved å sende inn en sak via Kundesenter på nett. Bestillingen må inneholde firmakode og bekreftelse på at dere ønsker å bestiller denne løsningen.

Publisert: 5. november 2024

Kontakt

Kundesenter for lønn

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.