Fra 26. mai 2025 vil eksterne uten utbetaling med portaltilgang, automatisk motta en e-post med påloggingsdetaljer ved oppstart. Dette gjelder for alle kunder, men det er mulig å reservere seg fra ordningen.
Forenklet onboarding for eksterne uten utbetaling med portaltilgang
For å forenkle onboarding til DFØs selvbetjeningsløsninger, vil brukere som registreres som eksterne uten utbetaling med portaltilgang (MG 9) fra og med 26. mai 2025, automatisk motta påloggingsdetaljer på e-post på lik linje som øvrige brukere.
Endringen er basert på innspill fra kunder i etterkant innføringen av automatisk oppretting av portalbruker for denne brukergruppen.
Informasjon om utsendelsen
Dette gjelder kun for nye brukere. Dersom det er behov for å sende påloggingsinformasjon til brukere med oppstart før 26. mai, kan en bestilling sendes via Kundesenter på nett med ansattnummer, slik at ny utsendelse kan trigges manuelt for dem det gjelder.
E-posten med påloggingsdetaljer sendes automatisk første arbeidsdag. Ved tilsetting med tilbakevirkende kraft sendes e-posten påfølgende dag. Utsendelsen skjer hver morgen kl. 06:30.
Innholdet i e-posten
Innholdet i e-posten er generisk, med henvisning til at lokale rutiner vil gjelde. Dette kommer av at påloggingsmetode kan variere avhengig av hvilken virksomhet brukeren tilhører.
Malen for innholdet i e-posten kan du se her: