Ny avtale er inngått for levering av KGV og KAV 

DFØ har gjennomført en konkurranse med forhandling for anskaffelse av konkurransegjennomføringsverktøy (KGV) og kontraktsadministrasjonsverktøy (KAV), og Mercell er valgt som ny leverandør.

Vi viser til kundenotat fra 9. desember: Ny status i anskaffelsesprosessen for KGV og KAV | DFØ (dfo.no) 

Anskaffelse og avtaleperiode 

Det er i dag få leverandører av KGV-løsninger på det norske markedet. På grunn av markedssituasjonen valgte derfor DFØ å oversette konkurransen til engelsk for å sikre så god konkurranse som mulig. Vår kravspesifikasjon var basert på DFØs mal for slik anskaffelse og flere innspill fra noen av våre største kunder. Dere finner konkurransedokumentene her.

Vi fikk inn tilbud fra to leverandører: Mercell og Ivalua. Vi har gjennomført forhandlinger med begge leverandørene, og har nå etter fullført evaluering valgt å tildele kontrakten til Mercell. Mercell, som har flere løsninger i porteføljen valgte å tilby Mercell CTM (EU-Supplys tidligere løsning) og som er den samme løsningen som DFØ har i dag. Avtalen har en varighet på 3+2+2+1 år. 

DFØ er kjent med at Mercell har utviklingsplaner for en ny løsning innen KGV og KAV om få år. Avtalen DFØ har inngått vil sikre at vi kan tilby Mercell CTM til våre kunder i hele avtaleperioden. Ettersom KGV og KAV er et område som er i stor utvikling, vil DFØ imidlertid fortsette å følge med utviklingen i markedet og vurdere når avtalen skal konkurranseutsettes på nytt. Avtaleperioden vil derfor ha en varighet på mellom tre – åtte år. 

Endringer i funksjonalitet 

I den nye kontrakten vil CTM bli videreført med en noe annen sammensetning av moduler slik at standard løsning vil inneholde noe utvidet funksjonalitet enn våre kunder har vært vant til tidligere. Noe av det som tidligere har vært tilleggsmoduler som kundene har betalt ekstra for, er nå en del av standardløsningen.   

Prisstrukturen blir derfor annerledes fra 1. juli 2023, og prisen på lisensene vil øke. DFØ vil komme tilbake med nøyaktig informasjon om pris så snart som mulig. 

Prismodellen er brukerbasert, og vi oppfordrer alle våre kunder til å ta en gjennomgang av nødvendig antall brukere, og gi beskjed til oss via regnskap@dfo.no eller kundesenter på nett dersom noen brukere skal slettes innen 30.juni 2023. Her kan dere også se hvilke brukere dere har i løsningen, dersom dere ikke er kjent med dette.  

Våre kunder vil fortsatt kunne benytte den samme løsningen, og den nye avtalen vil derfor ikke medføre noen konsekvenser for allerede påstartede konkurranser eller avtaler som er registrert i løsningen.  

DFØ vil fortløpende gi mer informasjon knyttet til pris og funksjonalitet så snart dette er avklart.

Publisert: 12. juni 2023

Kontakt

Kundesenter for lønn

Kontakt kundesenter for regnskap

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.