Vi oppdaterer innkjøps- og fakturaløsningen til versjon 1.6.0. Denne versjonen inneholder noe ny funksjonalitet som gjelder fra 18. og 20. november.
Versjonen inneholder følgende endringer og feilrettinger
Leverandørfaktura
Feltet Fakturabeskrivelse blir tilgjengelig i skjermbildet Godkjenning av leverandørfaktura. Her får du som attestant muligheten til å legge inn betalingsmelding.
Teksten dere legger inn i dette feltet blir bokført i hovedboka, og på reskontro på reskontroraden (konto 24*). Hvis teksten skal benyttes som betalingsmelding huker du av for Betalingsmelding. Det er ikke mulig å huke av for betalingsmelding hvis fakturaen inneholder KID-nummer.
Feltet kan bli redigert av attestanten eller i etterkontrollen. Du vil også se feltet i godkjennings-trinnet, men her vil det være skrivebeskyttet.
For virksomheter som benytter tilpasningen Tekst til hovedbok, blir denne nå fjernet for leverandørfakturaer. Tekst til hovedbok er derfor kun tilgjengelig for innkjøp og innkjøpsfaktura. For leverandørfakturaer kan dere benytte feltet Fakturabeskrivelse.
Denne endringen gjelder fra lørdag 18. november.
Innkjøp
For virksomheter som benytter avtalefelt på innkjøpsforespørsel er det nå mulig å velge om denne skal være obligatorisk eller ikke.
Merk at det ikke vil være mulig å gjøre innkjøp mot leverandører som ikke har avtaler. Det er virksomheten selv som er ansvarlig for at leverandøren ligger inne med forhåndsdefinerte avtaler. Gi oss beskjed hvis du vil at feltet skal være obligatorisk for din virksomhet.
Denne endringen gjelder fra lørdag 18. november.
Innkjøpsfaktura
Hvis det blir gjort endringer i fullmaktsbegrep på en innkjøpsordre som krever ny godkjenning, vil innkjøpsfakturaen gå til priskontroll og deretter til godkjenning hos BDM.
Denne endringer gjelder fra mandag 20. november.
Kontakt
Kontakt kundesenter for regnskap
- e-post: regnskap [at] dfo.no (regnskap[at]dfo[dot]no)
- Kundesenter på nett
- telefon: 407 67 157