Fagbrukerinnsikt uten tilgang i SAP kjernesystem

Det kan nå bestilles tilgang til Fagbrukerinnsikt for brukere uten at det er påkrevd med tilgang i SAP kjernesystem. I dette kundenotatet beskrives fremgangsmåten og spesielle forhold man må være klar over.

Vi ønsker å informere om at alle lønnskunder kan bestille den nye tilgangen fra dagens dato. Dette er kun aktuelt for kunder som ønsker at enkelte brukere skal kunne ha tilgang til Innsikt, uten at de samtidig skal ha tilgang til SAP kjernesystem. Rollen er opprettet på bakgrunn av tilbakemelding fra kunder som ønsker å ha mulighet til å gi slik tilgang.

Eksisterende rutiner og tilganger blir ikke endret. Det vil si at alle med les- eller skrivetilgang i SAP, samt ledere, fortsatt vil ha tilgang til Innsikt som tidligere. Dere trenger derfor ikke foreta dere noe. Dette er kun informasjon om muligheten til de som ønsker å benytte seg av den nye tilgangen.

Den nye rollen vil ikke være tilgjengelig som et eget valg i bestillingsskjema, siden den ikke er nødvendig for brukere som gis tilgang med fagbrukerroller i SAP.

Dersom dere ønsker denne tilgangen til en bruker, bestiller dere dette ved å benytte vanlig bestillingsskjema og valget «Annen tilgang» under «Tilganger for saksbehandlere». Deretter oppgir dere rollen «Z_INNSIKT_FAGBRUKER» i kommentarfeltet. Denne rollen lisensieres som AL – Koordinator.

DFØ legger inn tilgangen manuelt på bestilling. Vi vil i den forbindelse kontrollere at rollen ikke er i konflikt med eksisterende tilganger. Dersom brukeren allerede har les- eller skrivetilgang i SAP, må disse fjernes for å få ønsket resultat.

Bestilles andre fagbrukerroller på senere tidspunkt så må en være klar over at det automatisk gis tilgang til SAP kjernesystem som en konsekvens av dette.

Publisert: 16. april 2024 Oppdatert: 17. april 2024

Kontakt

Kontakt kundesenter for lønn

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.