Endringer i introduksjonsprogram og personprofilen som følge av årets lønnsoppgjør

I forbindelse med resultatet av årets lønnsoppgjør vil vi i kommende dager gjøre endringer i DFØ HR. Endringene er beskrevet mer detaljert nedenfor.

Endringer i introduksjonsprogram

Spørsmål om avtaletilhørighet i introduksjonsprogrammet endres til «Er din fagforening tilknyttet en av følgende hovedsammenslutninger?» med en nedtrekksmeny med følgende verdier:

  • Akademikerne
  • Unio
  • LO eller YS
  • Ikke medlem av en fagforening tilknyttet noen av de nevnte hovedsammenslutninger
  • Ingen

I en overgangsfase bør HR-admin være påpasselig at feltet hovedsammenslutning er fylt ut i «Administrer ventende ansettelser».

Endring i Stillingsdetaljer på personprofilen

Feltet «Tarifftilknytning lønn» endres til «Hovedsammenslutning». Feltet vil automatisk fylles ut i Administrer ventende ansettelser, med den verdien som ble valgt i introduksjonsprogrammet. I dette feltet vil nedtrekksmenyen inneholde følgende verdier:

  • Akademikerne
  • Unio
  • LO eller YS
  • Ikke medlem av en fagforening tilknyttet noen av de nevnte hovedsammenslutninger
  • Ingen

Disse verdiene overføres til feltet Lønn/Akademikere (IT0001 Plass i organisasjonen) i lønnssystemet.

Siden feltet «Hovedsammenslutning» nå blir automatisk fylt ut i «Administrer ventende ansettelser», vil feltet «Tarifftilknytning ved ansettelse» i stillingsdetaljer være overflødig og derfor bli deaktivert.

Blokken «Endre tarifftilknytning» på personprofilen, der ansatte kan melde fra om endring i tilhørighet, vil bli endret på et senere tidspunkt. Mer informasjon om dette kommer senere.

Brukerveiledning vil bli oppdatert fortløpende.

Endring av hovedsammenslutning

Vi vil nå begynne å endre verdiene i feltet Hovedsammenslutning for aktive ansatte per 1. mai 2024. Dette vil gjenspeiles på personprofilen med hendelsesårsak "Masseendring".

Endringen skjer basert på svar i sakene vi har sendt ut angående innhenting av informasjon om hovedsammenslutning i Kundesenter på nett.

Se også vårt kundenotat for felles lønnstjenester.


Dette kundenotatet gjelder for virksomheter som har tatt i bruk systemløsningen DFØ HR. Dersom du har mottatt notatet på e-post, er det fordi du har meldt deg på våre kundenotater om DFØ HR.

Publisert: 9. desember 2024

Kontakt

Kundesenter for lønn

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.