Flytt stilling – veiledning for ledere

Beste praksis er at avgivende leder flytter stillinger selv i DFØ HR. Flytting av stillinger kan også gjøres av HR-admin. Her vil vi gå gjennom hvordan du som leder flytter stillinger i stillingskartet.

Hente stillingsnummer til ny leder i organisasjonskartet

Før du starter prosessen «flytt stilling» er det lurt å ha klart stillingsnummer på leder som stillingen skal flyttes til. For å få stillingsnummeret til ny leder må du først gå til organisasjonskart fra startsidemenyen:

startmeny - organisasjonskart

Søk opp organisasjonsenheten som stillingen skal flyttes til:

Klikk deg videre inn på organisasjonsenheten, og deretter på visittkortsymbolet. Kopier eller noter deg stillingsnummeret på ny leder i feltet Lederstilling:

Flytte stilling i stillingskartet

Flytting av selve stillingen skjer i stillingskartet:

Her kan man søke opp stillingsnummer på stillingen man ønsker å flytte eller navn på person som innehar stillingen.

Velg stillingen du ønsker å flytte og klikk på vis detaljer:

Stilling i stillingskart

Klikk så på Rediger øverst til høyre og velg datoen endringen skal gjelde fra:

Rediger stilling

Velg endringsårsak Flytt stilling.

I feltet overordnet stilling, legger du inn stillingsnummer til ny leder.

I feltet organisasjonsenhet legger du inn den nye organisasjonsenheten stillingen skal tilhøre.

Lagre.

Når du trykker lagre og send, går stillingsendringen til godkjenning hos HR-admin og deretter til mottakende leder. Hvem dette er kan du se under Vis arbeidsflytdeltakere:

Vis arbeidsflytdeltakere

Etter at flyttingen er godkjent av HR-admin og mottakende leder, blir stillingskartet oppdatert fra endringsdato. Dersom stillingen er besatt oppdateres personprofilen til den ansatte med ny leder og organisasjonsenhet.

Følgende vises da under stillingsdetaljer på personprofilen:

Endringen vist på personprofil,inne på stillingsdetaljer
Oppdatert: 19. mars 2024

Kontakt

Kontakt kundesenter for lønn

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.