Slik utfører du som er HR-admin endringer på en stilling i DFØ HR.
Stillingskartet finner du via hovedmenyen på startsiden. HR-admin har mulighet til å endre alle stillinger i virksomheten.
For å finne stillingen du ønsker å endre kan du i stillingskartet søke både på stillingsnummer og navn på person.
Merk stillingen du vil endre og klikk på kortet Vis detaljer:
Du får nå opp en oversikt over all informasjon som er registrert på stillingen.
Gjøre endringer på stillingen
Trykk rediger i høyre hjørne av oversiktsbilde for å gjøre nye endringer på stillingen. Angi dato for endring og klikk Fortsett.
Du får opp oversiktsbildet i redigeringsmodus.
Angi årsak for endring, endre ønskede felter og trykk lagre når du er ferdig.
Data som nå er lagret vil bli synkronisert ned til personprofil ved at det opprettes en ny post i blokken Stillingsdetaljer med samme dato. Posten får hendelsesårsak Endring i stillingsinformasjon (S2-36).
Merk: Endrer man stillingskode til/fra en stilling på stige må du også opprette en post i blokken stillingsdetaljer på innehavers personprofil med hendelsesårsak "endring i stillingskode" på samme dato. Dette gjøres for at endringen skal kunne ivaretas i de relevante infotyper i SAP der det ikke er direkte replikering.
Endre tidligere registreringer på stilling
Dersom man vil endre på tidligere registreringer på stillingen velger man behandle:
Her får man opp en oversikt til venstre over alle registrerte stillingsendringer.
Velg aktuell post du vil korrigere. Trykk behandle og gjør endring for å korrigere den aktuelle posten.
Korriger aktuelle felter og lagre.
Eventuelt kan du også her slette posten permanent om det er en feilregistrering. Det er da viktig å slette tilsvarende poster på personprofilen under stillingsdetaljer.
Deaktivere stilling
For å deaktivere en tom stilling må du velge årsak "stilling deaktivert", status "inaktiv" og i feltet skal besettes "nei"
Stillingen er nå ikke synlig i stillingskart
For å se stillingen i stillingskartet kan du huke av for "vis inaktive stillinger" under visningsalternativer som du finner til høyre i øvre del av skjermbildet
Merk: Ved bruk av avvikende kostandssted på stilling, må grunntjeneste kunder sende sak i Kundesenter på nett der de oppgir hele kostnads strengen som skal registreres i mappekortet "kostnadsfordeling" i PPOSE (SAP)
Kontakt
- Kundesenter på nett
- lonn [at] dfo.no (lonn[at]dfo[dot]no)
- 406 34 021