Administrere spørsmålsbiblioteket i DFØ HR

Slik kan du legge til og slette spørsmål i spørsmålsbiblioteket i DFØ HR. Denne oppgaven er for deg som er HR-admin.

Spørsmål i spørsmålsbibliotek knyttes til i jobbrekvisisjon og brukes ut mot kandidater i søknadsprosessen. Du kan legge til spørsmål enkeltvis eller laste opp flere spørsmål via en csv-fil.

Skjermbilde som viser spørsmålsbiblioteket i DFØ HR

Legg til et spørsmål

Slik går du frem for å endre, legge til eller slette et spørsmål. Hvis du skal legge til flere spørsmål samtidig, les under om hvordan du kan importere et spørsmålsbibliotek.

Klikk på biblioteket du vil legge til et spørsmål i.

Skjermbilde av spørsmålsbiblioteket i DFØ HR

Skriv inn nytt spørsmål i feltet Opprett nytt spørsmål.

Legg til Kategori, det er «mappen» spørsmålet skal ligge under.

Klikk Opprett.

Skjermbilde som viser adminsenteret i DFØ HR

Søk frem spørsmålet igjen for å legge til hvilket svarformat spørsmålet skal ha.

Skjermbilde av spørsmålssøk i DFØ HR

Klikk inn på spørsmålet og velg Svarformat.

Du kan velge mellom følgende svarformater:

  • Flere valg (for eksempel ja/nei)
  • Fritekst (inntil 200 bokstaver)
  • Numerisk (for eksempel på en skala fra 1-10, hva/hvor….?)
  • Vurderingsskala (knyttet til oppsatte vurderingskalaer (kompetanser) fra 1-5, hvor for eksempel 1 er lite erfaring og 5 er ekspert)
Skjermbilde av spørsmålsbiblioteket i DFØ HR

Legg til Svarområde og Riktig svar.

Klikk Lagre.

Nå er spørsmålet opprettet med riktig svarformat.

Slett et spørsmål

Gå til Spørsmålsbibliotek i menyen i adminsenteret.

Åpne det aktuelle spørsmålsbiblioteket ved å klikke på det.

Skjermbilde som viser adminsenteret i DFØ HR

Marker spørsmålet og klikk Slett.

Skjermbilde som viser et markert spørsmål og knappen Slett nederst i DFØ HR

Oppdatert: 25. august 2025

Kontakt

kundesenter for lønn

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.