Helse- og omsorg

Det er gode og delvis gode inntrykk av helsetjenestene.

Sykehusene får høyest skår

Innbyggernes vurderinger av helsetjenester viser at det er sykehusene som får høyest skår. Sykehusene har også hatt en positiv utvikling siden 2013. Fastleger og helsestasjoner får derimot tre poeng lavere skår enn i 2017.

Selv om legevakten har den laveste skåren av helsetjenestene, er innbyggernes inntrykk av tjenesten tre poeng høyere i 2019 enn i 2017.

Sammenlignet med 2010 får legevakten og sykehusene høyere skår (fire og fem poeng), mens helsestasjonen og fastlegene får lavere skår (fire og tre poeng).

28 prosent av respondentene har latt være å gi helsestasjon en skår, eller har svart «vet ikke» på spørsmålet. Skåren for helsestasjon er derfor noe usikker.

Fastlege og legevakt

Innbyggernes vurderinger av helsetjenester viser at det er sykehusene som får høyest skår. Sykehusene har også hatt en positiv utvikling siden 2013. Fastleger og helsestasjoner får derimot tre poeng lavere skår enn i 2017.

Selv om legevakten har den laveste skåren av helsetjenestene, er innbyggernes inntrykk av tjenesten tre poeng høyere i 2019 enn i 2017.

Sammenlignet med 2010 får legevakten og sykehusene høyere skår (fire og fem poeng), mens helsestasjonen og fastlegene får lavere skår (fire og tre poeng).

28 prosent av respondentene har latt være å gi helsestasjon en skår, eller har svart «vet ikke» på spørsmålet. Skåren for helsestasjon er derfor noe usikker.

Nøkkeltall om helse- og omsorg
  • 465 ansatte 
  • Rundt 90 prosent av alle statlige virksomheter bruker våre lønns- og regnskapstjenester
  • 213 663 lønnsmottakere 
  • 85 000 brukere av DFØ-appen
  • 645 milliarder kroner utbetalt via økonomisystemet
Oppdatert: 5. november 2021

Kontakt

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.