Fylkesmannen 2010 - En undersøkelse av kommunenes erfaring med og oppfatning av Fylkesmannen

Undersøkelsen er et ledd i satsingen ”Fylkesmannen 2010”, som skal bidra til å klargjøre og konsolidere fylkesmannsembetet og fylkesmannsrollen som organisasjonsform. Et hovedmål for kartleggingen er å frembringe kunnskap som kan gi læring og forbedring for fylkesmannsembetene.

Difi-rapport 2010:11
Kommunikasjon
Samordning
Styring

Undersøkelsen ble gjennomført mai 2010 og er av overordnet og nasjonal karakter. Spørreskjemaet gikk ut til alle rådmenn og ordførere i Norge og ble besvart over internett.

Temaer i undersøkelsen var kontakt, service, tilgjengelighet, fagkompetanse, veiledningstilbud, roller og oppgaveløsning.

Undersøkelsen viser at kommunene i all hovedsak er fornøyde med Fylkesmannen når det gjelder tilgjengelighet, serviceinnstilling, fagkompetanse og formidling, men at det på enkelte områder er til dels store fylkesvise variasjoner.

Oppdatert: 22. mai 2020

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.