Digital kommunikasjon med virksomheter - forvaltningens behov for digital posttjeneste.

Dette notatet beskriver statsforvaltningens behov for sikker digital posttjeneste når det skal sendes digital post til virksomheter.

Difi-notat 2014:2

Kartleggingen viser at

  • Informasjon fra virksomheter til forvaltningsorganene er i stor grad digitalisert.
  • Informasjon fra forvaltningsorganene er i mindre grad digitalisert.
  • De aller fleste sender enkeltvedtak ut på papir.
  • Den offentlige forvaltningen befinner seg på ulike stadier i dag, men har i stor grad de samme ønskene om framtidige løsninger. Bl.a. har forvaltningen behov for en enhetlig løsning for digital post uavhengig av hvem som skal motta informasjon.
Oppdatert: 22. mai 2020

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.