Nettverkssamling for innkjøpsledelse

Om arrangementet

Etter flere år med kun digitale møter i innkjøpsledernettverket, inviterer vi endelig innkjøpsledere rundt i Norge til en samling i Oslo. Dette blir en anledning til å møte andre som har ansvar for innkjøp i offentlig sektor, diskutere faglige problemstillinger, og dele erfaringer.

Hovedtemaet på denne samlingen er anskaffelsesstrategi og strategisk ledelse av anskaffelser. Vi ser nærmere på hva som kjennetegner en god strategi, og hvorfor det er nyttig. Spesielt vil vi belyse forankring og kartlegging som deler av en anskaffelsesstrategiprosess. Det er ikke nødvendig at du har gjennomført, eller står midt oppi en strategiprosess for å være med. Målet er at dere som er med sitter igjen med både inspirasjon og noen konkrete tips på veien videre. Programmet varierer mellom innlegg fra scenen og diskusjon i grupper og i plenum.  

Oppsummert:

  • Mulighet for å snakke med andre med ansvar for innkjøp om faglige utfordringer.
  • Høre erfaringer fra andre innkjøpsledere og fagressurser, både fra scenen og i samtale.
  • Snakke om anskaffelsesstrategi og prosessen med å lage en.
  • Hva kjennetegner en god anskaffelsesstrategi, og hvorfor skal man ha det?
  • Hvorfor bruke tid på anskaffelsesstrategi?

Hvem kan delta?

Innkjøpsledernettverket er tilpasset deg som er leder eller har fagansvar for anskaffelser i kommunal eller offentlig virksomhet, eller som jobber med lederstøtte på anskaffelsesområdet i offentlig sektor.

Dette arrangementet er forbeholdt ansatte i offentlig sektor. Det er begrenset antall plasser på seminaret og «første mann eller kvinne til mølla» prinsippet gjelder. Det er satt en begrensning på maks tre deltagere fra samme virksomhet. 

Om innkjøpsledernettverket

Innkjøpsledernettverket er en arena der innkjøpsledere i offentlig sektor kan dele erfaringer og styrke sin kunnskap om hva det vil si å være leder innen innkjøpsfaget. Temaer som tas opp er:

  • strategisk ledelse av offentlige anskaffelser
  • effektivisering og gevinstrealisering gjennom kontraktsoppfølging
  • ledelse, endringsledelse og styring
  • organisering og systematisk kompetansebygging

Her kan du lese mer om nettverk for innkjøpsledelse: Innkjøpsledernettverket | Anskaffelser.noOm du ønsker informasjon om kommende arrangementer, kan du terese.aas [at] dfo.no (kontakte oss) for å være med på e-postlisten til nettverket. 

Praktisk informasjon

Nettverksmøte starter med kaffe fra kl. 08.30. Det faglige innholdet starter kl. 09.00. Arrangementet avholdes i DFØ Oslo sine lokaler på Økern Portal. Du finner oss når du tar t-bane 5 fra sentrum i retning øst, merket med "Vestli". Du går av på Økern stasjon og går i 10 minutter opp til Økern Portal. Riktig inngang finner du når du går gjennom portalen og inn i paviljongen i midten, merket med Økern Portal. Ta trappen hele veien opp og gå ut oppe og ta til høyre, der vil du finne vår inngang - inngang C.

Se hvor Økern Portal ligger på kartet.

Offentlig kommunikasjon - Økern Portal (okernportal.no)

OBS - Til orientering tar vi forbehold om at arrangementet kan bli avlyst ved for få påmeldte. Beskjed vil bli sendt ut dersom så skulle skje.

Pris

Deltakelse i innkjøpsledernettverket er gratis.

Sted

DFØ Oslo - Økern Portal - Inngang C
Lørenfaret 1
0585 Oslo
Norge

Dato
01. nov. 2023 kl. 09.0013.00
Påmeldingsfrist
Kontaktperson fag
Terese Aas
terese.aas@dfo.no

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.