Godkjenne innkjøpsforespørsel

Brukerveiledning for godkjenning av innkjøpsforespørsel i Unit4 ERP.

Se instruksjonsfilm for godkjenning av innkjøpsforespørsel.

For å kunne godkjenne en innkjøpsforespørsel må brukeren være registrert med budsjettdisponeringsmyndighet (BDM) for aktuell kontering angitt på innkjøpsforespørselen.

Når en innkjøpsforespørsel er sendt deg for godkjenning mottar du melding om dette på e-post.

Oversikt over dine oppgaver

Gå til Dine oppgaver for å se liste med oppgaver til behandling. Velg aktuell oppgave eller velg Gå til Oppgavebehandling for å åpne oppgavelista i eget vindu.

Når du velger aktuell oppgave åpner godkjenningsbildet seg. Du ser kun ordrelinjene du har fullmakt til å godkjenne.

Godkjenn hele innkjøpsforespørselen ved å velge Godkjenne (BDM) eller velg Avansert modus for å behandle ordrelinjene enkeltvis.

Tilgjengelige funksjoner

Følgende knapper/funksjoner er tilgjengelig for godkjenner:

  • Godkjenne (BDM) : benyttes for å godkjenne innkjøpsforespørselen eller ordrelinjer enkeltvis.
  • Videresend : benyttes for å videresende innkjøpsforespørselen uten å behandle den.
  • Avvise : benyttes for å avvise/stoppe hele innkjøpsforespørselen og sende den tilbake til eieren.
  • Informer : benyttes for å informere andre brukere. Legg til brukerne som skal informeres og skriv eventuelt en melding til mottaker.
  • Parker : benyttes for å parkere innkjøpsforespørselen.
  • Avansert modus : gir tilgang til å behandle ordrelinjene enkeltvis. Hak av de ordrelinjene du ønsker å behandle og velg ønsket funksjon.

Trykk på knappen Enkel modus for å gå tilbake til å behandle ordrelinjene samlet.

Legge til vedlegg

Det er mulig å legge til vedlegg ved å benytte binders-ikonet øverst til høyre i innkjøpsforespørselen.

Fyll ut nødvendige felter og last opp vedlegg.

Vedleggene du legger til overføres til innkjøpsordren og sendes til leverandøren.

Oppdatert: 5. november 2020

Kontakt

Kontakt kundesenter for regnskap

Fant du det du lette etter?

Det beklager vi!

Hva lette du etter? Bruk gjerne stikkord