Dashboard for attestanter

I denne brukerveiledningen finner du en beskrivelse av dashboard for attestanter.

Dashboard for attestanter finner du under menypunkt Din ansettelse og Fakturaoversikt.

Dashboardet er tilgjengelig for brukere med rollen Attestant/Godkjenner og er tiltenkt brukere som attesterer faktura i løsningen.  

Hva er et dashboard?  

Dashboard er et verktøy for å gi ulike brukergrupper en oversikt over oppgaver de har til behandling. Det tilrettelegger for effektiv oppgavebehandling ved å linke til sentrale skjermbilder og spørringer. Dashboardet samler informasjonen på et sted slik at du slipper å navigere deg rundt i menystrukturen i løsningen for å få denne oversikten.  

Det er opprettet flere dashboard i løsningen, og vi jobber kontinuerlig med å forbedre disse og utvikle nye. Har du forbedringsønsker kan du sende disse til DFØ via kundesenter på nett. 

Dashboard oversikt 

Vi har samlet flere spørringer slik at du som attestant kan få oversikt over oppgavene dine og enklere finne frem til tilgjengelige spørringer. Gjennom spørringene kan du blant annet finne konteringen på tidligere behandlede faktura og se om fakturaene er godkjent, bokført og utbetalt.  

Spørringene til venstre i skjermbildet viser oppgavene du har på flyt, hvilke oppgaver som ligger parkert og forfalte oppgaver som ligger til behandling. Du ser også oppgaver du tidligere har behandlet, men som fortsatt ligger på flyt.  

De to spørringene til høyre viser mer detaljert oversikt over tidligere behandlede fakturaer. Mine behandlede fakturaer siste 12 mnd viser alle oppgavene du tidligere har attestert. Her kan du filtrere i kolonnene, for eksempel på leverandør, for å se hvilken kontering du tidligere har benyttet.  

Spørringen Mine faktura med betalingsinformasjon siste 12 mnd viser også dine tidligere behandlede faktura, men denne inneholder informasjon som betalingsdato og bankopplysninger for utbetalingen.  

Du kan velge utvid på hver rapport for å utvide spørringen til å dekke hele dashboardet. Slik ser du flere av kolonnene.  

Navigering til spørringer 

Dersom du ønsker å søke på tidligere faktura som er eldre enn 12 måneder, finner du en utvidet versjon av Mine behandlede faktura og Mine faktura med betalingsinformasjon øverst i dashbordet. Her har du mulighet til å spørre lengre tilbake i tid og legge inn søkekriterier før spørringen viser data.  

Inne i dashboardet, til høyre for Oversikt, finner du spørringene Mine behandlede fakturaer og Mine fakturaer med betalingsinformasjon.
Oppdatert: 23. februar 2024

Kontakt

Kontakt kundesenter for regnskap

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.