Flytt stilling i DFØ-appen – brukerveiledning for leder (godkjenner 2)

Denne brukerveiledningen viser hvordan du flytter eller endrer geografisk arbeidsted på en medarbeider ved hjelp av DFØ-appen.

Oppdatert

Veiledningen er ment for deg som er leder (godkjenner 2) når du skal flytte en medarbeider som skal over til din enhet eller endre geografisk arbeidsted på en av dine medarbeidere.

Registrer flytt stilling

Trykk på «Flytt stilling»

Oversikt

Du får opp en liste over alle sendte, godkjente og returnerte skjemaer.

For å lage et nytt skjema trykker du på «+» tegnet øverst til høyre i skjermbildet.

Trykker du på en av de allerede registrerte skjemaene vil du komme inn i registreringen. Da kan du se flere detaljer og redigere returnerte skjema.

Ansatt

Her velger du hvilken dato endringen skal gjelde fra og hvilken medarbeider endringen skal gjelde for.

Startdato

Du velger startdato fra kalenderen.

Søk etter ansatt

Velg hvilken medarbeider endringen skal gjelde for ved å trykke på «Søk etter ansatt». Her kan du søke på alle medarbeidere i virksomheten.

Merk at det er mottakende leder som skal flytte en medarbeider over til sin enhet. Du kan altså ikke flytte medarbeidere bort fra din enhet.

Arbeidsforhold

Her ser du informasjon om hvordan medarbeideren er registrert på startdatoen du valgte. I dette bildet kan du endre organisasjonsenhet, geografisk arbeidssted og/eller kostnadstilordning. I tillegg kan du skrive en merknad til godkjenner dersom du ønsker det.

Organisasjonsenhet

Dersom medarbeideren skal flyttes til en annen enhet, så endrer du dette her. Her vil du få en oversikt over alle enhetene som du har tilgang til i virksomheten.

Geografisk arbeidssted

Hvis du har flyttet medarbeiderene til en annen enhet, vil geografisk arbeidssted automatisk være oppdatert med det som er tilknyttet den nye enheten. Du kan overstyre dette ved behov.

Hvis en medarbeider kun skal endre geografisk arbeidsted (PDO), altså ikke flyttes, så gjør du denne endringen her. Denne endringen kan kun utføres på medarbeidere som du har tilgang til.

Kostnadstilordning

Hvis du har flyttet medarbeiderene til en annen enhet, vil kostnadstilordningen automatisk være oppdatert med det som er tilknyttet den nye enheten. Du kan overstyre dette ved behov.

Innsending av skjema

Når registreringen er ferdig kan du i trepunktsmenyen se et sammendrag av det som er registrert. Dette sammendraget kan lagres som .pdf.

For å sende inn skjemaet trykker du «Send» oppe til høyre.

Oppgaver i retur

Ved feil i skjemaet kan godkjenner returnere skjemaet til deg for korrigeringer. Dette finner du i innkurven din.

Det vil dukke opp en melding fra godkjenner med hva som skal korrigeres når du trykker på oppgaven i innkurven.

Når nødvendige korrigeringer er utført må skjemaet returneres til godkjenner for ny godkjenning.

I trepunktsmenyen kan skjemaet slettes.

Innholdsfortegnelse

Kontaktinfo
Har du spørsmål om innholdet på denne siden, send en e-post til postmottak@dfo.no.
Fant du det du lette etter?