Denne veiledningen viser hvordan du flytter eller endrer geografisk arbeidssted for en medarbeider i DFØ-appen.
Veiledningen er ment for ledere (godkjenner 2) som skal flytte en medarbeider til sin enhet eller endre geografisk arbeidssted for en ansatt.
Registrer flytt stilling
Trykk på Flytt stilling.
Oversikt
Du får opp en liste over alle sendte, godkjente og returnerte skjemaer.
For å lage et nytt skjema trykker du på + tegnet øverst til høyre i bildet.
Trykker du på en av de allerede registrerte skjemaene vil du komme inn i registreringen. Da kan du se flere detaljer og redigere returnerte skjema.
Ansatt
Her velger du hvilken dato endringen skal gjelde fra og hvilken medarbeider endringen skal gjelde for.
Startdato
Du velger startdato fra kalenderen.
Søk etter ansatt
Velg hvilken medarbeider endringen skal gjelde for ved å trykke på Søk etter ansatt. Her kan du søke på alle medarbeidere i virksomheten.
Merk at det er mottakende leder som skal flytte en medarbeider over til sin enhet. Du kan altså ikke flytte medarbeidere bort fra din enhet.
Arbeidsforhold
Her ser du informasjon om hvordan medarbeideren er registrert på startdatoen du valgte. I dette bildet kan du endre organisasjonsenhet, geografisk arbeidssted og/eller kostnadstilordning. I tillegg kan du skrive en merknad til godkjenner dersom du ønsker det.
Organisasjonsenhet
Dersom medarbeideren skal flyttes til en annen enhet, så endrer du dette her. Her vil du få en oversikt over alle enhetene som du har tilgang til i virksomheten.
Geografisk arbeidssted
Hvis du har flyttet medarbeiderene til en annen enhet, vil geografisk arbeidssted automatisk være oppdatert med det som er tilknyttet den nye enheten. Du kan overstyre dette ved behov.
Hvis en medarbeider kun skal endre geografisk arbeidsted (PDO), altså ikke flyttes, så gjør du denne endringen her. Denne endringen kan kun utføres på medarbeidere som du har tilgang til.
Kostnadstilordning
Hvis du har flyttet medarbeiderene til en annen enhet, vil kostnadstilordningen automatisk være oppdatert med det som er tilknyttet den nye enheten. Du kan overstyre dette ved behov.
Innsending av skjema
Når registreringen er ferdig kan du i trepunktsmenyen (tre prikker oppe til høyre) se et sammendrag av det som er registrert. Dette sammendraget kan lagres som pdf.
For å sende inn skjemaet trykker du Send oppe til høyre.
Skjema i retur
Hvis det er feil i skjemaet kan godkjenner returnere det til deg for korrigering. Du finner det returnerte skjemaet i innkurven din.
Når du åpner oppgaven i innkurven, vil det dukke opp en melding fra godkjenner med informasjon om hva som skal korrigeres.
Når nødvendige korrigeringer er utført, må skjemaet returneres til godkjenner for ny godkjenning. Skjema kan eventuelt slettes fra trepunktsmenyen oppe til høyre.
Kontakt
- Kundesenter på nett
- lonn [at] dfo.no (lonn[at]dfo[dot]no)
- 40 63 40 21