Informasjon til kunder som har gått over på ny betalingsmotor hos DNB

Ny betalingsmotor hos DNB fører til flere avviste filer i bank ved utenlandsbetalinger. DFØ ber derfor kunder om å kontrollere bankinformasjonen på ansatte.

Det er avdekket utfordringer med betalinger til utland som vi ser har sammenheng med overgang til ny betalingsmotor i DNB. Banken har en strengere kontroll av utenlandsbetalinger, som resulterer i flere avviste filer enn tidligere.

Vi ber kunder om å kontrollere bankinformasjonen på ansatte for å sikre at det som er registrert er riktig. Ha spesielt fokus på SWIFT og bankkoder.

For mer informasjon se brukerdokumentasjonen. Dersom dere oppdager feil registrert på bank, eller har spørsmål, ta kontakt med DFØ via Kundesenter på nett.

Publisert: 21. mai 2025

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.