Hvordan gi tilgang til en ekstern fagforening (for rollen Administrator)

Her kan du som har rollen Administrator lese om hvordan eksterne fagforeninger får tilgang til systemløsningen Lokale lønnsforhandlinger.

Personer som ikke er ansatt i virksomheten, som for eksempel eksterne fagforeninger, må først tilsettes i lønnssystemet som «Ekstern uten utbetaling» (medarbeidergruppe 9, medarbeiderundergruppe 90). Hvis man registrerer initialer, e-post adresse og haker av for «Medarbeider bruker ESS – ikke skriv ut» i SAP, vil den ansatte automatisk få opprettet bruker til selvbetjeningsportalen – se kundenotat fra DFØ: Automatisert opprettelse av bruker i DFØs selvbetjeningsløsninger for eksterne uten utbetaling. 

Hvis den ansatte mangler tilgang til selvbetjeningsportalen, må det opprettes en sak i Kundesenter på nett for at personen skal bli tildelt en bruker. Dette vil gi personen tilgang til å logge inn i DFØs selvbetjeningsportal.  

Vær oppmerksom på at enkelte virksomheter krever at personen er på virksomhetens nettverk eller alternativt VPN, for å kunne logge seg inn i selvbetjeningsportalen.

Personen vil i tillegg trenge rollen «Ekstern fagforening» for å få tilgang til Lokale lønnsforhandlinger. Dette gjøres av Administrator i Tilgangsportalen.

DLF-Fagforeningsadministrator
DFØ
Eksempel: DLF-Ekstern fagforening.
Flis i Selvbetjening
DFØ
Flisen for Lokale lønnsforhandlinger i DFØs selvbetjeningsportal.

Deretter må den også tildeles de korrekte rollene for å få tilgang til de ulike områdene i Lokale lønnsforhandlinger, på lik linje med andre brukere i virksomheten (f.eks. Fagforeningsadministrator og Forhandlingsutvalg fagforening Signaturrett).

DLF-Fagforeningsadministrator
DFØ
Eksempel: DLF-Fagforeningsadministrator.
Visning inne i DLF
DFØ
Eksempel på visning inne i Lokale lønnsforhandlinger.

Les mer om tildeling av roller i Tilgangsportalen via lenken under.

Oppdatert: 23. mai 2024

Kontakt

Kundesenter for lønn

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.