Kansellere en jobbrekvisisjon i DFØ HR

Lær hvordan du kansellerer en jobbrekvisisjon, og hvordan du gjenåpner en lukket jobbrekvisisjon

Kansellere en jobbrekvisisjon

Det er mulig å kansellere en jobbrekvisisjon.

Jobbrekvisisjonen vil etter kansellering få status "lukket" og alle eventuelle utlysninger vil bli kansellert.

Hvis jobbrekvisisjonen har vært utlyst er det viktig å plassere alle kandidatene i riktig status før rekvisisjonen lukkes. Hvis det er kandidater igjen i en av de aktive statusene vil disse bli flyttet til status "rekvisisjon lukket" når jobbrekvisisjonen kanselleres. Kandidater som havner i denne statusen vil automatisk motta e-post med informasjon om at rekvisisjonen er besatt.

Kandidater som ligger i status:

  • Ny søknad
  • 1.evaluering
  • Intervjuer
  • Bakgrunnsjekk
  • Innstilling
  • Tilbud/avtale
  • Avventer dokumentasjon

Vil bli flyttet til status "rekvisisjon lukket" når jobbrekvisisjon kanselleres.

For å kansellere en jobbrekvisisjon gå inn i detaljer for jobbrekvisisjon og endre «status» til «kansellert»

Gå nederst på siden og velg "lagre endringer"

Velg OK for å kansellere jobbrekvisisjon, eventuelt aktive kandidater vil da bli plassert i status «Rekvisisjon lukket».

Gjenåpne en lukket jobbrekvisisjon

Jobbrekvisisjonen får status «Lukket» når stillingen(e) er besatt og kandidaten(e) er flyttet inn i status «Klar til å ansette / Onboarding» i kandidathåndteringen. Rekrutteringsprosessen for de(n) aktuelle stillingen(e) er da avsluttet.

Kun rollene «rekrutteringsrådgiver» og «HR-representant» har mulighet til å gjenåpne en lukket jobbrekvisisjon:

Marker aktuell jobbrekvisisjon under Rekvisisjonsstatistikk og velg Vis eller rediger rekvisisjon:

Endre status til Åpen og godkjent i seksjon Rekvisisjonsdetaljer: 

Gå helt nederst på siden og klikk på Åpne Jobbrekvisisjon på nytt nederst til høyre:

Klikk på Lagre endringer nederst i skjema: 

Oppdatert: 13. august 2024

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.