Avtale om utvidet overtid

Beste praksis er at leder oppretter avtalen. Dersom HR gjør det vil de selv få oppgaven til godkjenning etter at den først har blitt godkjent av den ansatte.

Tillitsvalgte er ikke en del av denne flyten. Dette må derfor tas utenom denne løsningen.

Slik registrerer du avtalen

Søk opp den ansatte oppe i høyre søkefelt.

Du er nå inne på personprofilen til den ansatte. Trykk på nedtrekksmenyen Generell informasjon og velg Avtale om utvidet overtid, eller bla deg ned på siden til du finner blokken.

Trykk på blyanten for å opprette en ny post.

Registrer dato for når avtalen skal gjelde fra.

Ta videre stilling til hvilke andre felter som skal fylles ut. Du vil blant annet finne informasjon med henvisning til arbeidsmiljøloven, i tillegg til at du kan laste opp vedlegg.

Trykk til slutt på Lagre.

Når avtalen er lagret går den først til godkjenning hos den ansatte, før den går videre til HR-admin. Når HR-admin har godkjent avtalen vil den vises på personprofilen til den ansatte.

Det er viktig å være klar over at denne blokken ikke replikerer over til SAP, men er ment som informasjon om at det er foreligger en avtale om utvidet overtid på den ansatte.

Avtale om utvidet overtid i SAP

Ta kontakt med din HR- /lønnsmedarbeider dersom det skal registreres en individuell avtale om utvidet overtid på den ansatte i SAP.

Oppdatert: 7. april 2024

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.