Beste praksis er at leder oppretter avtalen. Dersom HR gjør det vil de selv få oppgaven til godkjenning etter at den først har blitt godkjent av den ansatte.
Tillitsvalgte er ikke en del av denne flyten. Dette må derfor tas utenom denne løsningen.
Slik registrerer du avtalen
Søk opp den ansatte oppe i høyre søkefelt.
Du er nå inne på personprofilen til den ansatte. Trykk på nedtrekksmenyen Generell informasjon og velg Avtale om utvidet overtid, eller bla deg ned på siden til du finner blokken.
Trykk på blyanten for å opprette en ny post.
Registrer dato for når avtalen skal gjelde fra.
Ta videre stilling til hvilke andre felter som skal fylles ut. Du vil blant annet finne informasjon med henvisning til arbeidsmiljøloven, i tillegg til at du kan laste opp vedlegg.
Trykk til slutt på Lagre.
Når avtalen er lagret går den først til godkjenning hos den ansatte, før den går videre til HR-admin. Når HR-admin har godkjent avtalen vil den vises på personprofilen til den ansatte.
Det er viktig å være klar over at denne blokken ikke replikerer over til SAP, men er ment som informasjon om at det er foreligger en avtale om utvidet overtid på den ansatte.
Ta kontakt med din HR- /lønnsmedarbeider dersom det skal registreres en individuell avtale om utvidet overtid på den ansatte i SAP.