Beste praksis er at leder oppretter avtalen. Dersom HR gjør det vil du selv få oppgaven til godkjenning etter at den først har blitt godkjent av den ansatte. Tillitsvalgte er ikke en del av denne flyten. Dette må derfor tas utenom denne løsningen.
Slik registrerer du avtalen
Søk opp den ansatte øverst i søkefeltet og trykk deg inn på personprofilen.
Trykk deretter på seksjonen Dokumenter og andre avtaler slik at du får opp kortet Avtale om utvidet overtid.
Trykk på Legg til for å opprette en ny post.
Registrer dato for når avtalen skal gjelde fra.
Ta videre stilling til hvilke andre felter som skal fylles ut. Du vil blant annet finne informasjon med henvisning til arbeidsmiljøloven, i tillegg til at du kan laste opp vedlegg.
Trykk til slutt på Lagre.
Når avtalen er lagret går den først til godkjenning hos den ansatte før den går tilbake til HR-admin. Når HR-admin har godkjent avtalen vil den vises på personprofilen til den ansatte.
Det er viktig å være klar over at denne blokken ikke replikerer over til SAP, men er ment som informasjon om at det er foreligger en avtale om utvidet overtid på den ansatte.
Ta kontakt med DFØ via Kundesenter på nett dersom det skal registreres en individuell avtale om utvidet overtid på den ansatte i SAP.