Behandle permisjonssøknad -leder (godkjenner 2)

Godkjenner 2 mottar skjema permisjonssøknaden til behandling i «Behandler innkurv».

Bildet viser fanen "Behandler" i ny innkurv
Bildet viser fanen «Behandler» i innkurven.

Klikk på oppgaven for å få opp en forhåndsvisning.

Forhåndsvisningen av permisjonssøknader inneholder formål, oversikt over permisjoner i søknad, merknader/returmeldinger fra godkjenner 1 og godkjenner 2 og vedlegg som ansatt og godkjenner 1 har lastet opp.

Klikk på «Legg til vedlegg» for å laste opp relevante vedlegg.

I forhåndsvisningen kan du godkjenne, returnere, videresende oppgaven til en annen godkjenner og reservere permisjonssøknad.

Bildet viser tilgjengelige handlingsknapper
Bildet viser aktuelle handlingsknapper nede på verktøylinjen.

Godkjenne permisjonssøknad - godkjenner 2

Du kan enten klikke på «Godkjenn» i forhåndsvisningen eller åpne oppgaven først ved å klikke på «Åpne oppgave». Kontroller endringer som godkjenner 1 har utført og klikk deretter på «Godkjenn».

Bildet viser send til postering
Bildet viser send til postering.

Du kan legge inn en merknad i merknadsfeltet, men dette er valgfritt. Til slutt må du bekrefte godkjenningen.

Den ansatte får en notifikasjon på e-post om at permisjonssøknaden er ferdig behandlet.

Sende permisjonssøknad i retur – godkjenner 2

Du kan returnere permisjonssøknaden i forhåndsvisningen eller etter at du har klikket på «Åpne oppgave».

Klikk på «Returner» og velg om permisjonssøknaden skal i retur til den ansatte eller til godkjenner 1.

Bildet viser returner skjema
Bildet viser returner skjema.

Legg inn en returmelding i merknadsfeltet, dette er obligatorisk. Til slutt må du bekreft returen.

Den ansatte får en notifikasjon på e-post om at permisjonssøknaden er returnert. 

Oppdatert: 2. april 2024

Kontakt

Kontakt kundesenter for lønn

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.