Endre kontonummer til leverandør

På grunn av fare for svindelforsøk har vi følgende rutine for grunntjenestekunder når det gjelder å endre en leverandørs kontonummer.

Hvis dere ønsker at DFØ skal endre på et kontonummer til en leverandør, må dere sende beskjed om dette via kundesenter på nett. Vi anbefaler at dere legger ved dokumentasjon som underbygger endringen.

Ved endring av kontonummer på en eksisterende leverandør vil dette dokumenteres med en notis i kommentarfeltet i leverandørregisteret. Vi har jevnlige interne ettersyn på alle endringer foretatt av oss.

DFØ endrer aldri kontonummer ved direkte henvendelse fra en leverandør uten at vi har et fakturagrunnlag.

Dersom en leverandør kontakter dere og ber om endring av kontonummer uten at det finnes et fakturagrunnlag, ber vi dere foreta en ekstra kontroll direkte med leverandøren.

Vi anbefaler også at dere gjør noen egne kontrollrunder på endringer som gjøres. Dere kan selv kontrollere kontonummerendringer i rapporten SU08 i forbindelse med remittering. Kolonnen Ldag viser antall dager siden siste endring på leverandøren.

Loggrapporten AG58 kan kjøres når som helst. Denne viser dato og klokkeslett for endring, gammel og ny verdi på giro og eventuelt SWIFT for et angitt datointervall, i tillegg til henvisning til en eventuell sak i Kundesenter på nett.

Oppdatert: 5. mai 2025

Kontakt

kundesenter for regnskap

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.