Her kan du som er saksbehandler lese om hvordan du behandler en oppdragskontrakt.
Når dato for oppdragskontrakt er passert kommer det en oppgave i innkurven til deg som er saksbehandler. Når du har godkjent denne blir den postert i lønnssystemet og utbetalt på første mulige lønnskjøring i henhold til kjøreplanen til DFØ.
Gå til «Min innkurv» i selvbetjeningsportalen for å finne skjema for utbetaling av oppdragskontrakt.
For å behandle skjemaet, trykk på «Åpne oppgave» nede til høyre.
Utbetalingen av oppdragskontrakten åpner seg da i et nytt vindu. Her er utbetalingen delt opp etter arbeidsoppgave. Du kan se kontrakten ved å trykke på knappen «Se kontrakt».
For mer informasjon om den aktuelle arbeidsoppgaven kan du trykke på aktuell linje.
Feltene «Beløp», «Unntatt skatt» og «Arbeidsland» er redigerbare. I tillegg kan alle feltene i kostnadsfordelingen endres, med unntak av «Kostnadssted». I feltet «Beløp» er det mulig å redusere eller øke betalingsbeløpet så lenge totalsum ikke overstiger kontraktssum som er avtalt ved kontraktsinngåelsen.
Vi gjør oppmerksom på at kostnadsfordelingen her har en kobling til IT27 i SAP kjernesystem. Arbeidsoppgaven vil stå på «Annen» så lenge kostnadsfordelingen er ulik den i IT27 (selv om arbeidsoppgaven opprinnelig ble opprettet med «Følger kontraktens generelle fordeling» i kontrakten). Det betyr at dersom du endrer fra «Annen» til «Følger kontraktens generelle fordeling» så vil kostnadsfordelingen hentes fra IT27, og ikke IT9024.
Trykk «Ok» nede i høyre hjørne for å lagre endringene. Trykk «Slett» for å fjerne aktuell arbeidsoppgave. Hvis du sletter en arbeidsoppgave ved en feil, kan du krysse ut siden og hente opp skjemaet på ny fra innkurven. Det er også mulig å avbryte eller kopiere ved å trykke på «Avbryt» eller «Kopier».
Det er obligatorisk å legge inn en merknad før utbetaling av oppdraget kan godkjennes.
For å godkjenne skjemaet, trykk på «Godkjenn». Da kommer det opp en bekreftelsesboks der du må trykke «Godkjenn» på nytt. Da går skjemaet til postering i lønnssystemet og blir utbetalt på førstkommende bonusutbetaling i henhold til kjøreplanen til DFØ. Siden den økonomiske rammen allerede i kontraktsinngåelsen er godkjent av leder med budsjettdisponeringsmyndighet går ikke dette skjemaet til ytterligere godkjenning.
Hvis den ansatte ikke har gjennomført oppdraget i henhold til avtale, og utbetalingen ikke skal gjennomføres, trykk på «Slett» nede til høyre. Bekreft ved å klikke «Slett» igjen. Da slettes skjemaet og det er ikke mulig å gjenskape det i denne løsningen.
For å avbryte behandling av skjemaet, trykk på knappen «Avbryt» nede til høyre på siden.
Kontakt
- Kundesenter på nett
- lonn [at] dfo.no (lonn[at]dfo[dot]no)
- 406 34 021