Et fratredelsesskjema som feiler ved postering, vil komme til behandling i Ny innkurv under fanen Feilretter. Dette gjelder kun for basis- og delservicekunder. For kunder på grunntjeneste er det DFØ som feilretter.

Klikk på oppgaven for å få opp en forhåndsvisning av fratredelsesskjema.
Forhåndsvisningen av fratredelsesskjema inneholder
- navn på ansatt
- skjemanummer
- type fratredelse
- siste dag med lønn
- I tillegg inneholder forhåndsvisningen Merknader, hvor du ser årsak til at skjema har kommet til feilretting
Nede til høyre i innkurven finner du flere knapper for behandling av skjema.

Klikk på knappen Reserver for å tilordne en oppgave til deg selv.
Klikk på knappen Frigi for å legge oppgaven tilbake i køen. Oppgaven vil da bli tilgjengelig igjen for andre med rollen feilretter.

Klikk på knappen Åpne oppgave for å starte behandlingen.
Utfør eventuell korrigering i SAP før du kontrollerer og ferdigbehandler skjemaet.
Skjemaet kan enten godkjennes eller slettes.

Knappen Godkjenn blir tilgjengelig når du har åpnet og gått gjennom alle fanene i skjemaet. Bekreft innsendingen på nytt for å sende skjemaet til postering i SAP. Du kan legge inn merknad om ønskelig. Merknaden vil bli synlig i sluttoppgjørsskjemaet.

Et skjema som har kommet til feilretting, men som er ferdig postert i SAP, vil få status 600 Ferdig uten avvik og sluttoppgjørsskjema vil opprettes på ansatt.
Knapp Slett er synlig med en gang du åpner skjemaet.
Du må legge inn obligatorisk melding i merknadsfeltet. Bekreft at du sletter skjemaet ved å trykke på knappen Slett igjen.

Et slettet skjema vil få status 620 Slettet og det vil ikke opprettes et sluttoppgjørsskjema.
Velg knapp Avbryt for å komme tilbake til oversikten i Feilretterfanen.
Kontakt
- Kundesenter på nett
- lonn [at] dfo.no (lonn[at]dfo[dot]no)
- 40 63 40 21