Godkjenn arbeidskontrakt (selvbetjeningsportalen)

Her kan du som er leder med budsjettdisponeringsmyndighet lese om hvordan du behandler kontraktsforslag i selvbetjeningsportalen.

Trykk på flisen «Min innkurv» for å se en liste over alle oppgaver som ligger til godkjenning.

Trykk på den aktuelle kontrakten som skal godkjennes, og trykk deretter "Åpne oppgave" nede til høyre for å behandle kontrakten. Trykk på «Videresend» dersom du skal videresende kontrakten til en annen godkjenner med budsjettdisponeringsmyndighet.

Informasjon i kontrakten vises på siden. Øverst under «Hvem» står navnet til den ansatte. Feltet er ikke redigerbart.

Under «Kontrakt» vises kontraktsinformasjonen. Her ser du perioden for kontrakten og hvilken type kontrakt dette er. Du ser også hvilken organisasjonsenhet personen ansettes i og den økonomiske rammen på kontrakten. Dette feltet er heller ikke redigerbart.

Hvordan kontrakten er kontert viser i tabell under «Lønn» og «Reise».

Du kan også trykke på «Vis kontrakt» nede til høyre for å se en kopi av kontrakten.

For å godkjenne, trykk «Godkjenn» nede til høyre. Trykk «Send inn» i bekreftelsesboksen for å sende skjemaet.

For å avvise et skjema, trykk på «Returner» nede til høyre. Du må skrive inn årsak til at kontraktsforslaget blir returnert i kommentarfeltet før du kan returnere skjema. Skjemaet går tilbake til saksbehandler etter du bekrefter retur.

Oppdatert: 27. april 2021

Kontakt

Kontakt kundesenter for lønn

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.