Skjemaene HR041 og HR042 overføres til ny innkurv

Torsdag 19. desember vil skjemaene "HR041 Utbetaling av oppdragskontrakt" og "HR042 Timeliste mot kontrakt" bli overført som beta-versjoner til ny innkurv.

Ny innkurv

Løsningen for Tilsetting og arbeidskontrakt består av tre skjema:

  • HR040 Tilsetting og arbeidskontrakt
  • HR041 Utbetaling av oppdragskontrakt
  • HR042 Timeliste mot kontrakt

HR040 Tilsetting og arbeidskontrakt ble overført til "Ny innkurv" 31. oktober.

Torsdag 19. desember vil skjemaene "HR041 Utbetaling av oppdragskontrakt" og "HR042 Timeliste mot kontrakt" bli overført som beta-versjon til ny innkurv. Overføringen skjer torsdag ettermiddag/kveld, slik at skjemaene er klar til behandling under menypunktet "Ny innkurv" fra fredag morgen.

Alle skjemaene vil fortsatt være tilgjengelige for behandling under gammel innkurv ("Min innkurv").

Beta-versjon

De nye hovedtariffavtalene i Staten medfører et behov for betydelige endringer i løsningen for Tilsetting og arbeidskontrakt. Dette arbeidet blir prioritert. "HR041 Utbetaling av oppdragskontrakt" og "HR042 Timeliste mot kontrakt" vil derfor bli tilgjengeliggjort som en betaversjon i "Ny innkurv" med noen kjente feil. Arbeidet med å rette feilene, som beskrevet under, vil bli gjenopptatt og løst når tilpasningene i forbindelse med lønnsoppgjøret er ferdigstilt.

Skjemaene som er flyttet til ny innkurv vil også bli fjernet fra "Min innkurv" på et tidspunkt. Nærmere informasjon om tidspunkt for dette vil bli publisert i nytt kundenotat.

Kjente feil

Skjema HR041 Utbetaling av oppdragskontrakt

  • Venstre-still informasjon om utbetaling og merknad, i forhåndsvisning for Feilretter.
  • Venstre-still informasjon om utbetaling for Saksbehandler.
  • Kolonne «Tidligere behandler» skal ikke vise verdi for skjema HR041.
  • Teksten Obligatorisk skal fjernes fra godkjenn-boksen.
  • Mangler bekreftelse-melding ved godkjenning.
  • Mangler bekreftelse-melding ved sletting.
  • Fjerne tabell fra forhåndsvisningen for Feilretter.

Skjema HR042 Timeliste mot kontrakt

  • Venstre-still informasjon om timeliste i forhåndsvisning for Feilretter.
  • Venstre-still informasjon om timeliste i forhåndsvisning for Saksbehandler.
  • Endre slik at tall vises fast med to desimaler.
  • Teksten Obligatorisk skal fjernes fra godkjenn-boksen.
  • Teksten Obligatorisk skal fjernes fra returner-boksen.
  • Mangler bekreftelse-melding ved retur.
  • Mangler bekreftelse-melding ved godkjenning.
  • Automatisk lukking av skjema når ansatt har behandlet timeliste som er sendt i retur av Saksbehandler.
  • Fjerne scrolle-funksjon for merknader under forhåndsvisning for Feilretter og ansatt ("Min innkurv").
  • Informasjonen som vises bak feltene for "Sum timer til utbetaling" og "Timeliste" er byttet om. Dette gjelder i forhåndsvisningen for Saksbehandler og Feilretter

Brukerveiledninger for behandling av skjemaene for løsningen Tilsetting og arbeidskontrakt vil bli oppdatert i løpet av dagen/morgendagen (19. desember):

Viser også til brukerveiledning for ny innkurv:

Dette kundenotatet gjelder for virksomheter som har tatt i bruk DFØ Tilsetting og arbeidskontrakt. Dersom du har mottatt notatet på e-post, er det fordi du har meldt deg på kundenotater om Tilsetting og arbeidskontrakt.

Publisert: 18. desember 2024

Kontakt

Kundesenter for lønn

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.