I dette kundenotatet informerer vi om en feil som påvirker overføringen av informasjon mellom Bestiller og Saksbehandler kontrakt. Vi har også funnet en framgangsmåte som gjør at Saksbehandler kontrakt, kan omgå feilen.
Nye felter for Bestiller
I april 2024 ble ny funksjonalitet for Bestiller, under menypunktet «Bestill kontrakt» i DFØ-appen og Selvbetjeningsportalen lansert. Bestiller fikk i denne sammenheng tilgang til registrering av mange flere felter enn tidligere, blant annet arbeidsoppgaver.
Feil i overføring av informasjon om arbeidsoppgaver fra Bestiller til Saksbehandler kontrakt
All informasjon som Bestiller registrerer i sin bestilling under menypunktet «Bestill kontrakt» i DFØ-appen eller Selvbetjeningsportalen, skal i utgangspunktet overføres til Saksbehandler kontrakt.
Vi har funnet en feil i løsningen for Tilsetting og arbeidskontrakt. Det viser seg at informasjon som Bestiller har registrert om arbeidsoppgaver, forsvinner fra skjemaet dersom Saksbehandler kontrakt, klikker på knappen for «Kontraktsoversikt» under trinn 1. Hvem.
Arbeidsoppgavene forsvinner ikke dersom Saksbehandler kontrakt, lar være å klikke på knappen for «Kontraktsoversikt».
Hvordan jobbe seg rundt feilen
Feilen vil ikke oppstå dersom Saksbehandler kontrakt, ikke klikker på knappen for «Kontraktsoversikt». Vi anbefaler derfor at Saksbehandler kontrakt, unngår å benytte knappen for «Kontraktsoversikt» i perioden feilen er aktiv.
Dersom det er slik at Saksbehandler kontrakt, må benytte knappen for «Kontraktsoversikt» for å kunne opprette kontrakten korrekt, kan følgende framgangsmåte benyttes:
- Går videre til trinn 3. Arbeidsoppgaver, uten å klikk på knappen «Kontraktsoversikt».
- Ta skjermbilde av de arbeidsoppgavene som Bestiller har lagt til.
- Scroll tilbake til trinn 1. Hvem, klikk på knappen for «Kontraktsoversikt».
- Arbeidsoppgavene vil i dette tilfellet også forsvinne, men da har Saksbehandler den informasjonen de trenger i skjermbildet.
- Registrerer arbeidsoppgavene fra skjermbildet manuelt under trinn 3. Arbeidsoppgaver, etter å ha hentet informasjonen en trenger fra «Kontraktsoversikt».
Utbedring av feilen
På grunn av at vi har funnet en mulighet for å omgå feilen, vil utbedring av feilen dessverre ikke få høyeste prioritert siden det ikke dreier seg om en kritisk feil i systemet.
Ny informasjon vil bli publisert i form av et nytt kundenotat når feilen er utbedret.
Dette kundenotatet gjelder for virksomheter som har tatt i bruk DFØ Tilsetting og arbeidskontrakt. Dersom du har mottatt notatet på e-post, er det fordi du har meldt deg på kundenotater om Tilsetting og arbeidskontrakt.
Kontakt
- Kundesenter på nett
- lonn [at] dfo.no (lonn[at]dfo[dot]no)
- 406 34 021