12.1 Bestilling av endring i brukeropplysninger

Rutinen beskriver framgangsmåte for å bestille tilgang til Unit4 ERP

Utløsende hendelse

Virksomheten har bruk for nye eller endrede tilganger i Unit4 ERP.

Utføres av Oppgave - handling
KundeBestilling av tilganger til Unit4 ERP utføres i tilgangsportalen. For virksomheter med flere firma, bestilles tilgang til flerfirma av autorisert bestiller regnskap via Kundesenter på nett. 

Tilgang til andre målsystemer bestilles av autorisert bestiller regnskap via Kundesenter på nett. Bestillinger via Kundesenter på nett kan gjøres med bestillingsskjema. Rollebeskrivelser for Unit4 finnes her.
DFØOppretter tilganger i henhold til bestilling, og sender rutine for pålogging tilbake der kunde ikke kan tildele tilganger i Tilgangsportalen.

Tips til rutinen

Når en person slutter vil tilganger til Unit4 ERP automatisk bli stengt. Når brukere slutter må dere huske å videreføre ansvarsområder til nye brukere.

Oppdatert: 5. juni 2024

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.