DFØ-ID

Med DFØ-ID kan du logge deg på DFØ-systemene for lønn og regnskap. Her finner du innlogging, passordregler og hjelp.

Oppdatert
  • Første gang du logger på må du bruke «Gløymt passord»-funksjonen for å opprette et passord.
  • Hvis du vil lage et bokmerke rett til DFØ-ID i din nettleser, bruk adressen https://login.dfo.no.
  • Du kommer bare inn når du er på nettet til virksomheten, enten på jobb eller via en løsning for fjernarbeid.

Passordregler

For at passordet skal bli godkjent, må det 

  • inneholde minimum ni tegn
  • bestå av en kombinasjon av store og små bokstaver

  • inneholde minimum ett tall

  • inneholde minimum ett av disse spesialtegnene ! " # $ & ( ) * + . , - / : ; = ? @ _ 

  • ikke være et av de fem sist brukte passordene

Hvis du ikke får til å lage et passord som blir godkjent av systemet, kontakt kundesenteret.

  • Glemt passordet

    Du kan be om et nytt passord ved å klikke på denne lenken og fylle ut brukernavn.

    Glemt brukernavn

    Brukernavnet består av en kode for virksomheten din og en kode for deg, for eksempel 0000abcd.
    Trenger du hjelp, kontakt en som jobber med lønn eller HR i din virksomhet.

    Feil passord

    Taster du feil passord fem ganger, vil brukeren din bli låst i 30 minutter. DFØ har ikke mulighet til å låse opp denne sperren. Etter 30 minutter kan du forsøke igjen, eller benytte «glemt passord»-funksjonen.

  • Hvis du vil endre passordet ditt kan du be om et nytt passord ved å klikke på denne lenken og fylle ut brukernavn.

  • Valgt feil virksomhet

    Virksomheten du velger blir lagret i nettleseren din. For at nettleseren skal glemme dette valget, trykk på denne lenken. Da kan du velge virksomhet på nytt.

    Får ikke e-post med nytt passord

    Når du bestiller nytt passord, må du bruke e-postadressen som er registrert i SAP. Du kan altså ikke benytte andre varianter av e-postadressen din.

    Hvis din virksomhet ikke bruker SAP, eller hvis du vet at e-postadressen er riktig og fortsatt ikke mottar e-post med nytt passord, ta kontakt med oss på kundesenteret.

    • Selvbetjeningsløsningen for ansatte og ledere
    • SAP kjernesystem
    • Unit4 ERP web og desktop
    • Citrix applikasjonsportal
  • Brukere informeres automatisk gjennom e-post når deres tilganger oppdateres. Det blir sendt ut e-poster når

    • en nyansatt får opprettet ny bruker (DFØ-ID): egen e-post om bruker-id
    • en bruker har bestilt nytt passord via DFØ-ID: engangskode i e-post

Er systemene oppe?

Unit4 ERP
Avvik
Vi mangler dessverre månedsverk for desember 2020 i Økonomiinfo. Vi jobber med å rette feilen.
Betalmeg - selvbetjening for honorarmottakere
Normal
CTM (KGV/KAV)
Normal
DFØ-ID
Normal
DFØ-app
Normal
Dersom du opplever hvit side så anbefaler vi å tømme data og starte tjenesten på ny. Ta kontakt med oss dersom dette ikke løser problemet. Etter oppdatering så vil enkelte felter være på engelsk. Dette vil bli rettet.
E-handel (Basware IP og Basware PM)
Normal
Fakturabehandling (Contempus)
Normal
Integrasjonsmotor
Normal
Kundesenter på nett
Normal
Opal_con
Normal
SAP Kjernesystem
Normal
Enkelte får feilmelding ved kjøring av ad-hoc rapport. Vi jobber med feilretting. En får kjørt rapporten ved å velge færre kolonner som Utdata, eller å velge «Bare verdi» på utdataene.
Selvbetjening for ansatte og ledere på nett (SAP Portal)
Normal
Turnussystemer (kjernesystem, GATGO og MinGAT)
Normal

Innholdsfortegnelse

Kontaktinfo

Har du spørsmål om innholdet på denne siden?

Kontakt kundesenter lønn

Kontakt kundesenter regnskap

Fant du det du lette etter?