Registrere utgiftsrefusjon på vegne av medarbeider

Slik kan en reiseassistent registrere utgiftsrefusjon på vegne av medarbeider i selvbetjeningsportalen.

Reiseassistenten har ikke mulighet til å sende utgiftsrefusjonen i flyt til godkjenner 1 og godkjenner 2. Etter utfylt utgiftsrefusjon må reiseassistenten sende utkastet til den reisende for signering.

For å registrere utgiftsrefusjon på vegne av medarbeider klikker du på «Reiseassistent» som du finner under «Reiseassistent».

Du kan søke etter medarbeider ved å klikke på «Søk etter medarbeider».

Legg inn aktuell informasjon. Merk at det er obligatorisk å fylle inn organisasjonsenhet.

Klikk på «Søk» for å få opp søkeresultat.

Velg aktuell medarbeider og klikk på «Velg medarbeider» nederst til høyre i bildet.

Du vil få opp et valg mellom å registrere reiseregning eller utgiftsrefusjon. Klikk på «Utgiftsrefusjon».

Klikk på «+ Lag ny» nederst til venstre for å registrere en utgiftsrefusjon. Herfra kan du følge brukerveiledning for å registrere utgiftsrefusjon fra trinn 1 til trinn 4.

Under «4. Kommentar» klikker du på «Gå til oversikt» for å se over utgiftsrefusjonen du har registrert.

Send utgiftsrefusjonen til signering ved å klikke på «Send til reisende» nederst til høyre.

Du vil få opp en meldingsboks hvor du kan skrive en intern melding til medarbeideren du registrerer utgiftsrefusjon for. Legg inn eventuell melding og klikk videre på «Send inn».

Utgiftsrefusjonen er sendt til medarbeider og har status «Til signering».

Ønsker du å registrere utgiftsrefusjon for en annen medarbeider kan du klikke på «Velg annen medarbeider» øverst til venstre i bildet. Du vil da komme tilbake til flis for «Reiseassistent».

Oppdatert: 5. oktober 2021

Kontakt

Kontakt kundesenter for lønn

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.