Nyhetsbrev fra Statens innkjøpssenter mars 2024
Nyhetsbrev fra Statens innkjøpssenter mars 2024
|
|
Anskaffelsesnettverket Procura+ har tildelt DFØ ved Statens innkjøpssenter årets bærekraftpris for fellesavtalen på ombruk og gjenvinning av IKT-utstyr.
|
|
|
|
Vi opplever av og til at virksomhetene og brukerne er usikre på hva de kan forvente av Statens innkjøpssenter i de ulike fasene av anskaffelsesprosessen.
I lenken finner du informasjon om innkjøpssenterets forpliktelser, og forventinger til virksomhetene som er omfattet av fellesavtalene.
|
|
|
Invitasjon til å delta i innkjøpsgruppen for reisebyråtjenester
Statens innkjøpssenter skal etablere en ny fellesavtale for reisebyråtjenester som skal erstatte dagens avtale når den utløper.
Reisebyråtjenester skal bidra til en kostnadseffektiv reiseprosess fra bestilling til betaling av tjenestereiser. Fellesavtalene for hotell, fly og leiebil er avhengige av at denne avtalen er på plass innen dagens avtale utløper juni 2025.
Statens innkjøpssenter rekrutterer nå innkjøpsgruppedeltakere fra statlige virksomheter. Innkjøpsgruppen representerer brukerne og skal sikre at fellesavtalen dekker behovet til de statlige virksomhetene.
Invitasjonen er sendt til de statlige virksomhetenes postmottak med svarfrist 22. mars 2024.
Send e-post til reise@dfo.no dersom du ikke har mottatt invitasjonsbrevet.
|
|
Vil du bidra til god avtaleoppfølging og hospitere hos Statens innkjøpssenter?
Vi ønsker å tilby statlige ansatte muligheten til å hospitere som avtaleforvalter i Statens innkjøpssenter i en periode på 12 måneder med oppstart mai/juni 2024.
Vi har erfart stor interesse fra statlige virksomheter om å bli bedre kjent med vårt arbeid med å forvalte de statlige fellesavtalene. Du vil også få innsikt og muligheten til å delta i anskaffelsesprosessene.
I utvelgelse av aktuelle kandidater vurderer vi faglig kvalifikasjon, motivasjon og personlig egnethet. Dersom du kan tenke deg å bidra med strategisk avtaleforvaltning hos oss i en periode på 12 måneder, så hører vi gjerne fra deg!
Send en e-post til statens.innkjopssenter@dfo.no med litt informasjon om deg selv innen 22. mars 2024.
|
|
Anskaffelsen av den statlige fellesavtalen om kjøp av kurs- og konferansetjenester ble kunngjort 9. februar. Et digitalt informasjonsmøte for leverandører ble avholdt i uke 9 og tilbudsfristen er satt til 27. mars.
Tildeling og kontraktsignering vil etter planen gjennomføres i løpet av mai.
Et informasjonsmøte for de statlige virksomhetene som er tilsluttet fellesavtalene, vil bli gjennomført i etterkant av tildeling. Mer informasjon om dette kommer i løpet av våren/forsommeren.
|
|
|
Evalueringen av tilbudene til den statlige fellesavtalen om kjøp av kontormøbler er nå avsluttet. Tildelingsbrev er sendt ut til tilbyderne. Det har vært en omfattende evaluering hvor 60 tilbud har blitt evaluert.
Fellesavtalen om kjøp av kontormøbler er delt inn i to delområder: platemøbler og stoler, og andre møbler. Hvert delområde er igjen delt inn i seks geografiske delkontrakter. Anskaffelsen omfatter totalt 12 ulike delkontrakter.
Karensfristen har utløpt og Statens innkjøpssenter har til hensikt å inngå kontrakt med de valgte leverandørene.
|
|
|
Statens innkjøpssenter kunngjorde 12. februar 2024 en veiledende kunngjøring for å få markedets tilbakemeldinger på førsteutkastet til kravspesifikasjonen, prisskjema og forslag til avropsmekanisme.
Det har blitt avholdt et markedsmøte med påfølgende én-til-én-møter i uke 9, 10 og 11.
Konkurransedokumentene forventes å sendes på høring til de statlige virksomhetene og leverandørene i andre kvartal.
Dokumentene er tilgjengelige på doffin.no
|
|
|
|