Webinar: Innkjøpsledernettverket

Onsdag 28. oktober kl. 10–12

Sted: Webinar - Teams,

Påmeldingsfristen er utløpt.

Dette er et digitalt møte via Teams.

Organisering av kategoristyring og kontraktsoppfølging - hva skal til for effektiv gevinstrealisering i din virksomhet og hvordan skal du bruke din posisjon som leder? Refleksjon over egen lederrolle.

Målgruppe

Møtet er tilpasset deg som er leder for anskaffelser i din virksomhet, eller som jobber med lederstøtte på anskaffelsesområdet.

Mål for arrangementet

Utveksle erfaringer om innkjøpsledelse.

Program

  • Velkommen

  • Hvordan begynte Posten med kategoristyring, og hva gjør leder for å få med medarbeiderne til å ta nye oppgaver? 
    Litt om innkjøpsrollen fra å gå fra behov og forretning til strategisk rolle. Og om hvordan skape involvering og eierskap i prosessen. Innleder er innkjøpsdirektør Petter Andresen i Posten.

  • Hvordan ble kontraktsoppfølging satt på dagsorden i Nordre Follo kommune?
    Om hva som er viktig å vektlegge dersom virksomheten skal lykkes med å gjennomføre kontraktsoppfølging, og innspill til suksesskriterier for andre innkjøpsledere. Innleder er innkjøpsrådgiver Beate Haugsjordet i Nordre Follo kommune.

  • Gjør rett tiltak og bruk tid på de riktige kontraktene.
    Analyser de enkelte kontraktene for å kunne benytte ressursene dine best mulig. Differensier kontraktsporteføljen og markedsdialogen, og lag rutiner i samarbeid med fagmiljøet. Innleder er seniorrådgiver Jostein Engen ved Direktoratet for forvaltning og økonomistyring.

  • Hva er forventingen til dere som innkjøpsledere i dag? Utfordringer og muligheter? Hva bør vi løfte opp i innkjøpsledernettverket fremover?

    Diskusjon i egne teams-gruppemøter. Se egen innkalling.

Kontakt

Kontaktperson: Mona Stormo Andersen Telefon: 94 87 39 60

Fant du det du lette etter?