Mobilitetsprogrammet i staten

Fredag 31. januar kl. 09 → søndag 15. november kl. 16

Sted: I deltakende virksomheter,

Påmeldingsfrist: fredag 31. januar kl. 09.

Beskrivelse

Mobilitetsprogrammet skal gjøre det enklere  å utvikle og utnytte kompetanse og ressurser på tvers av virksomheter i forvaltningen. Medarbeidere som flytter på seg bygger ny kompetanse, høster erfaringer om andres praksis og lærer å se utfordringer fra flere vinkler. Mobilitet er derfor et viktig virkemiddel for strategisk kompetansestyring. 

Les mer om programmet her.

Det er virksomheten som melder seg på Mobilitetsprogrammet. Dersom det er flere avdelinger/enheter fra en virksomhet som ønsker å delta og de ønsker kompetansesamarbeid på ulike områder, er det hensiktsmessig at hver avdeling sender en påmelding. Det er fint om dere oppgir en felles kontaktperson for praktiske avklaringer. 

Etter påmelding vil programkontoret ta kontakt med oppgitte kontaktpersoner. Deretter setter vi i gang arbeidet med å koble virksomheter sammen for kompetansesamarbeid, og iverksetter signering av samarbeidsavtale. Selve gjennomføringen støttes av et digitalt prosessverktøy som hjelper dere med forventningsavklaring og planlegging i forkant, og læring og deling underveis og i etterkant. 

Dette er gangen i gjennomføringen: 

Meld på
Fant du det du lette etter?