Problemer med å motta e-post fra DFØ

Flere av våre kunder opplever nå å ikke motta e-poster fra DFØs systemer. Vennligst videreformidle denne informasjonen til IT-avdelingen i deres virksomhet hvis dere opplever dette.

Årsaken til problemet er at vi sender ut e-post fra våre systemer på en ny måte. Vi har nå tatt i bruk skytjenesten «Mailgun» for all systemgenerert e-post, og dette kan gjøre at e-post stoppes i spamfilteret.

Hvis deres ansatte opplever problemer med å ta imot e-post fra DFØ kan det skyldes en innstilling i deres spamfilter kalt «Greylisting».

For å omgå dette problemet kan dere registrere vårt domene og sub-domenet vi bruker for systemgenerert post ("Whitelisting").

All e-post fra DFØ er i henhold til DMARC, så en vanlig DMARC-sjekk skal være alt som trengs for å sikre at e-post fra DFØ er reell og ikke forfalsket.

Innstillinger i spamfilter for å unngå unødig stopp av e-poster fra DFØ:

Spamfilter - inbound

Domain whitelist: dfo.no

Domain whitelist: mg.dfo.no

Publisert: 5. desember 2019

Kontakt

Kontakt kundesenter for lønn

Kontakt kundesenter for regnskap

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.