Nye rutiner for endring av kontonummer

På grunn av fare for svindelforsøk innfører vi nye rutiner for endring av leverandørers kontonummer.

Hvis dere ønsker at DFØ skal endre på et kontonummer til en leverandør, må dere sende beskjed om dette via kundesenter på nett

Hvis leverandører melder om endret kontonummer på en faktura, legger vi inn en merknad om dette i kommentarfeltet i fakturasystemet.

Vi ber dere ta kontakt med leverandøren hvis de ber om endring av kontonummer. Det er viktig at dere ringer til leverandøren for å få bekreftet dette.

Dere kan også oppleve å bli ringt opp av oss ved endringer av kontonummer, for å bekrefte endringen. 

Grunnen til at vi innfører disse nye rutinene er at politiet melder om flere svindelforsøk hvor kriminelle utgir seg for å være en leverandør. Les mer på politiets nettsider.

Publisert: 18. november 2019 Oppdatert: 21. november 2019

Kontakt

Kontakt kundesenter for regnskap

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.