DFØ hever kontrakten om leveranse av Alusta

DFØ har hevet kontrakten med Basware om levering av nytt innkjøps- og fakturasystem, Alusta. Kontrakten er hevet grunnet vesentlig forsinkelse og vesentlige feil og mangler ved løsningen. Dette gjør at vi må i gang med ny anskaffelse. Fram til nytt system er på plass, vil vi opprettholde drift av dagens systemer for alle kunder.

Gjennom flere runder med testing av Alusta, har DFØ avdekket alvorlige feil. Vi har derfor etter en grundig vurdering valgt å heve kontrakten med Basware.

– Jeg vet at mange av våre kunder har ventet på nytt system for innkjøp og faktura, og beklager sterkt at leveransen nå blir kraftig forsinket. For å gi våre kunder best mulig leveranser har vi i kontrakten satt krav til kvalitet i løsningen som leverandøren dessverre ikke har klart å oppfylle, sier avdelingsdirektør for regnskapsavdelingen i DFØ, Gøril Aune.

Frem til nytt system er på plass, vil DFØ drifte dagens løsninger, og sørge for at Contempus og Basware fungerer godt for alle våre kunder.

– Vi kan ikke si noe nå om hvor lang tid det vil ta før vi kan implementere nytt system, men vi skal prioritere å gjennomføre prosessen så raskt som mulig, sier Aune.

Publisert: 15. august 2018 Oppdatert: 10. april 2019

Kontakt

Kontakt kundesenter for regnskap

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.