36/2018 Ny selvbetjeningsløsning for honorarmottakere

2. juli erstatter vi dagens selvbetjeningsløsing for honorarmottakere med en ny løsning, «Betalmeg».

Oppdatert

«Betalmeg» har et nytt brukergrensesnitt og en ny lenke for å logge på. Du kan gjøre det samme i "Betalmeg" som i den gamle selvbetjeningsløsingen og i DFØ-app på mobil.

Ny lenke for innlogging

«Betalmeg» har en ny lenke for å logge på. Den fungerer fra og med 2. juli.

Den gamle påloggingslenken vil ikke fungere etter 2. juli, men inneholder informasjon om den nye lenken.

Sånn ser "Betalmeg" ut
Sånn ser "Betalmeg" ut

Hvem har tilgang til "Betalmeg"?

Alle som har tilgang til dagens selvbetjeningsløsning for honorarmottakere, har også tilgang til "Betalmeg", i tillegg til DFØ-app på mobil.

Virksomhetene trenger ikke å foreta seg noe. Tilganger for nye brukere bestiller dere på samme måte som tidligere.

Hvordan logger du inn?

Du logger inn via ID-porten, på samme måte som tidligere.

Nye honorarmottakere må ha en «bruker» i SAP for å kunne benytte løsningen. Virksomhetene bestiller nye brukertilganger på samme måte som før.

Du må oppdatere til ny versjon av DFØ-app på mobil

Du må oppdatere til siste versjon av DFØ-app på mobil for å fortsette å bruke den. Dersom du ikke har slått på automatisk nedlastning av oppdateringer, vil du få melding om at appen må oppdateres.

Hva kan du gjøre i "Betalmeg" og DFØ-app på mobil?

I "Betalmeg" og DFØ-app på mobil kan du sende inn honorarskjema, reiseregninger og utgiftsrefusjoner. Du kan også se oversikt og detaljer om dine utbetalinger, og se og endre egne opplysninger (for eksempel bank).

Hjelp til "Betalmeg" og DFØ-app på mobil

Fagbrukere/saksbehandlere finner hjelp under Selvbetjening for honorarmottakere.

Honorarmottakere (sluttbrukere) finner hjelp under Reiseregning, utgiftsrefusjon og honorar for honorarmottakere.

Sånn ser "Betalmeg" ut når prateroboten Lara er aktivert
Sånn ser "Betalmeg" ut når prateroboten Lara er aktivert

Prateroboten Lara

Vi har også utviklet en egen praterobot/chatbot som heter Lara. Hun kan hjelpe deg med utfylling av honorarskjema, reiseregning og utgiftsrefusjon. Du finner Lara nederst i høyre hjørne i "Betalmeg", og hun aktiveres ved å trykke på ikonet.

Lara erstatter tradisjonell veiledning i den nye løsningen. Lara skal fungere som en digital assistent som skal hjelpe, veilede og svare på spørsmål du har. Hun kan svare på alt fra hvordan reisen skal fylles ut, hva et honorar er, til hvilke offentlige satser som gjelder.

Lara er på lanseringstidspunktet under «opplæring», og lærer fortløpende. Jo mer Lara blir brukt, jo bedre vil hun kunne hjelpe deg og andre i fremtiden.

Dersom Lara ikke vet svaret på spørsmålet ditt, får du muligheten til å bli satt over til en manuell chat med kundesenteret vårt. Dette er bare mulig i åpningstiden vår. Du kan også ringe oss direkte på telefon.

Utenom kundesenterets åpningstid kan du sende en e-post til vårt kundesenter.

Kontaktinfo

Trenger du hjelp med "Betalmeg" ta kontakt med oss på

Fant du det du lette etter?