3/2019 Refusjon fra NAV – papirskjema for inntektsopplysninger skal ikke lenger skrives ut

Fra 1. januar 2019 skal arbeidsgiver som hovedregel kun sende digital inntektsmelding for å gi opplysninger om arbeidstaker som er sykmeldt skal ha foreldrepermisjon eller pleie syke barn. Skjema for kronisk syk (NAV 08-20.12) skal imidlertid fortsatt sendes inn på papir.

Oppdatert

Fra samme tidspunkt har NAV også endret sitt krav til hvilken informasjon inntektsmeldingen skal inneholde og hvilket format inntektsmeldingen skal ha.  Den digitale inntektsmeldingen som er satt opp i SAP er i henhold til den tjenestebeskrivelsen NAV har levert.

Dette innebærer at skjema NAV 08-30.01 i pdf-format i SAP ikke lenger er i det formatet eller har den informasjonen NAV krever. Skjemaet kan fortsatt lagres, men muligheten til å skrive det ut fra SAP er tatt bort. 

Innholdet i den innsendte inntektsmeldingen (xml-filen) kan leses ved å gå inn i transaksjonskode PC00_M20_RMB_PRINT og klikke i kolonnen ACF – dokument-GUID.

Basis- og delservicekunder har tilgang til transaksjonskode PC00_M20_RMB_PRINT (fullservicekunder har ikke tilgang).

Brukerdokumentasjonen i SAP vil bli oppdatert til hovedlønn februar.

Kontaktinfo

Har du spørsmål om innholdet på denne siden?

Kontakt kundesenter for lønn

Fant du det du lette etter?